قیمت طلا افزایش یافت

به گزارشافکارنیوز،به دنبال ادامه کاهش قیمت نفت و تضعیف برخی از بازارهای سهام، قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین رقم از ماه اکتبر افزایش یافت.

با ادامه کاهش قیمت نفت که سبب احتیاط سرمایه‌گذاران در مورد دارایی‌های پرخطر شده است، بازارهای بورس آسیا عموما در معاملات امروز حالت تدافعی داشتند. قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا هر دو به کمترین رقم در تقریبا ۶ سال گذشته رسید.

کاهش قیمت نفت سبب می‌شود تا طلا با خسارت روبرو شود چراکه نیاز برای خرید فلزهای گران‌بها به عنوان سرمایه‌ای در برابر تورم ناشی از نفت را کاهش می‌دهد اما با کاهش ارزش بازارهای بورس به دنبال کاهش قیمت نفت و نگرانی‌ها در مورد تاثیرات اقتصادی آن، تمایل به سوی این فلز زرد افزایش یافته است.

قیمت طلا معمولا به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین در برابر بازارهای پرریسکی نظیر بازار سهام، با انتقال پول سرمایه‌گذاران به سمت بازار این فلز گران بها و سایر سرمایه‌گذاری‌های امن نظیر ین، افزایش می‌یابد.

هر اونس طلا با افزایش ۶.۱۷ دلاری نسبت به روز گذشته ۱۲۱۲۳۹.۴۸ دلار معامله شد.

به گفته تجار طلا، تضعیف ارزش دلار و خرید در بازارهای فیزیکی چین نیز بر قیمت‌ها افزوده است اما هنوز بسیاری متقاعد نشده‌اند که طلا می‌تواند این افزایش‌ها امسال حفظ کند.

بانک بارکلیز پیشبینی کرده است که قیمت طلا امسال به سطح ۱۱۳۰ دلار برسد که کمترین رقم از ۲۰۱۰ تاکنون است.