کی‌روش پوزه یک‌سری را به خاک مالید!

به گزارش افکارنیوز، داریوش مصطفوی در همایش تقدیر از ملی‌پوشان جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ گفت: ما دیگر فوتبالیست‌هایی مثل عابد‌زاده، کریم باقری، استیلی، استاد اسدی، دایی پیدا نمی‌کنیم. تیم ملی ۹۶ بعد از اتفاقات بازی‌های تیم ملی ایران و هیروشیما تشکیل شد. همان زمان فائقی به من زنگ زد و گفت می‌توانید فدراسیون فوتبال را اداره کنی و جانشین عابدینی شوی؟ که من هم قبول کردم.



وی ادامه داد: همان زمان از خیلی جاها نامه نوشتند که این چه اوضاعی است. تیم ملی در آسیا حذف می‌شود، به جام جهانی هم نمی‌رود. یکی از کسانی که نامه نوشت که من را برکنار کنند همین مهدی تاج بود که الان رییس سازمان لیگ است.



مصطفوی ادامه داد: کل بودجه فدراسیون فوتبال آن زمان ۴۵ میلیون تومان بود. یعنی به اندازه پول یک خودروی معمولی.



مصطفوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دستمزدهای کم فوتبالیست‌های ستاره در زمان او گفت: علی کریمی آن زمان ۲۲۰ میلیون تومان بیشتر نگرفت. از احمد‌رضا عابد‌زاده بپرسید که چقدر دستمزد گرفته است و اکنون فوتبالیست‌هایی که ناخن عابد‌زاده هم نمی‌شوند چه پول‌هایی می‌گیرند. مشکل اصلی فوتبال ما این است که اکنون افرادی سر کار هستند که با فوتبال و فوتبالیست مانوس نیستند و هرچه بازیکن گفته است انجام داده‌اند. ای کاش بازی‌های خداداد عزیزی و علی دایی را در بازی با عربستان مشاهده می‌کردیم. دایی و عزیزی بالاتر از لیانل مسی هستند اما ببینید چه مسائلی را پنهان کرده‌ایم. چه اتفاقاتی رخ داده است.



دبیر اسبق فدراسیون فوتبال ادامه داد: در همان جام ملت‌های ۹۶ ولاپان گفت که قهرمانی حق تیم ملی ایران بود. کریم باقری در آن مسابقات با مشت به صورت بازیکن حریف زد اما فقط یک جلسه محروم شد من فکر می‌کردم یک سال محرومش کنند. خدماتی که AFC به فوتبال ایران کرد و در زمان خدمتگزاری من به فوتبال بود هیچ کس دیگری به فوتبال انجام نداد. ۵ بازیکن دو اخطاره ما قبل از بازی با استرالیا بخشیده شدند. مگر می‌شود چنین کاری کرد. ولاپان برای ما چه کارهایی کرد؟ و در نهایت در جام جهانی ۹۸ هم تیم ملی ما درخشید و آمریکا را هم شکست داد.



وی ادامه داد: دیگر در فوتبال ما ستارگانی مثل عابدزاده، استیلی، دایی پیدا نمی‌شوند. ای کاش ستاره‌های جدیدی بیایند تا مردم مدام نگویند عابد‌زاده، استیلی و خاکپور. این ستاره‌ها تکرار‌نشدنی هستند. وی ادامه داد: از احمد‌رضا عابد‌زاده بپرسید تا سفره دلش را برایتان باز کند و بگوید که در آن ۱۰ - ۱۵ دقیقه اول بازی با استرالیا چه گذشت. می‌توانستیم ۱۰ گل بخوریم اما این اتفاق نیفتاد. اکنون می‌بینیم که در استرالیا مردم ۲۵ هزار بلیت می‌خرند و به ورزشگاه می‌روند زیرا مردم ما معرفت دارند و قدر کسانی که برای‌شان شخصیت درست کرده‌‌اند را می‌دانند.



مصطفوی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به حضور کی‌روش گفت: من می‌گویم کی‌روش خیلی به فوتبال ما خدمت نکرد اما او یک کار مهم کرد و پوزه بازیکنانی که به مربی خود توهین می‌کردند را به زمین مالید.