ظریف راهی ژنو شد

به گزارش افکارنیوز، " محمدجواد ظریف " وزیر امور خارجه کشورمان در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای و به منظور گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.

قرار است کری و ظریف رایزنی یک روزه‌ای در ژنو درباره توافق جامع هسته‌ای داشته باشند و آنگونه که ظریف پیش از این اعلام کرد این دیدار در این راستا صورت می‌گیرد که آیا می‌توان روند مذاکرات را سرعت بخشید و کری نیز در اظهاراتی در احمد‌آباد هند دیدارش با ظریف را برای ارزیابی اوضاع و ارائه جهت دهی لازم به تیم‌ها عنوان و نسبت به تسریع در روند کار و حصول پیشرفت ابراز امیدواری کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است از پاکستان راهی ژنو شود. او قبل از آن احمدآباد هند بود و پیش از آن نیز در مونیخ با سلطان قابوس پادشاه عمان دیداری ۹۰ دقیقه‌ای داشت که جزییاتی از آن منتشر نشد.

کری پس از ژنو نیز راهی پاریس می‌شود و آنگونه که در خبرها آمده در صدد است با مقامات فرانسه درباره شیوه‌های مقابله با تروریسم و افراطی‌گرایی بحثو گفت‌وگو کند.

" سید عباس عراقچی " و " مجید تخت روانچی " معاونان ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است رایزنی‌های دوجانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان روزهای ۲۵ تا ۲۷ دی ماه در ژنو برگزار شود. ویلیام برنز قائم مقام سابق وزیر خارجه آمریکا و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در این دور از گفت‌وگوها با تیم مذاکره کننده ایرانی به گفت‌وگو خواهند نشست.

وزیر امورخارجه کشورمان روز یکشنبه ۲۱ دی ماه در تهران و در نشست خبری مشترک با همتای قبرسی با بیان اینکه روز چهارشنبه با کری درباره موضوع هسته‌ای و فقط موضوع هسته‌ای دیدار می‌کنم تا ببینیم آیا می‌شود روند مذاکرات را تسریع کرد، یادآور شد: ما با آمریکا فقط در حوزه هسته‌ای مذاکره داشته‌ایم و باید ببینیم این مذاکرات تا چه میزان مفید بوده و ما میزان مفید بودن آن را تحت بررسی داریم.

ظریف حضورش در ژنو را برای دیداری یک روزه با وزیر خارجه آمریکا خواند و اظهار داشت: پس از آن در اروپا دیدارهایی خواهم داشت که در حاشیه سفر من به اروپا دیدارم با کری انجام میشود و موضوع هستهای فقط روز چهارشنبه فقط وقت من را به خودش اختصاص میدهد.