انهدام گروهک تروریستی شرق کشور

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه به بیان آخرین جزئیات دستگیری و فعالیت گروهک شرق کشور پرداخت و اظهار داشت: به دنبال تعدد عملیات‌های خرابکارانه در جنوب استان سیستان و بلوچستان بعد از سه ماه تلاش شبانه‌روزی و زحمات بی‌دریغ پرسنل ناجا و همکاری خوب مردم استان ۱۸ نفر از اعضای گروهک تروریستی شرق کشور دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آخرین عملیاتی که این گروه انجام داده بودند در حدود ۴ ماه پیش و در پاسگاه رئیس‌آباد بود هنگامی که همکاران ما برای ابلاغ ارجاع قضایی به روستایی در شهرستان سرباز رفته بودند در کمین این گروه قرار گرفته و این تروریست‌ها پرسنل ما را به رگبار بستند که از آن روز، نیروی انتظامی عزم خود را جزم کرده است تا دستگاهی را که بدین ترتیب اقدام به تله‌گذاری و کمین‌گذاری می‌کنند شناسایی و دستگیر کنند.

سردار رحیمی ادامه داد: در شروع کار دو نفر از تروریست‌ها را به همراه سه قبضه سلاح و یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت دستگیر کردیم و در یک کار فنی و پیچیده جنایی بعد از ۲۰ روز آن دو نفر لب به اعتراف گشودند و اعتراف کردند که عضو یک گروه هستند که عملیات‌های مختلفی را علیه مردم و پلیس انجام می‌دهند.

این مقام ارشد انتظامی به دیگر اعترافات اعضای دستگیر شده این گروه اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد اعتراف کردند که وجوهی را از طریق فردی که در یکی از کشورهای عربی فعالیت دارد دریافت می‌کنند بدین ترتیب که آن فرد که در کشور عربی سکونت دارد به حساب یک نفر در استان مبالغی را واریز کرده و از آن طریق این افراد حقوق خود را دریافت می‌کردند که مبلغ کف برای هر عملیات ۴۰۰ هزار تومان و سقف آن یک میلیون تومان بود که به تناسب هر عملیات برای آنها تخصیص می‌شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به آغاز شکل‌گیری این گروه در سال ۸۶ پرداخت و گفت: آنها فعالیت خود را از سال ۸۶ در سطح استان آغاز کرده و تلاش آنها آن بود که حتی به اندازه رگبار بستن به سوی یک مأ‌مور یا تیراندازی در سطح شهر به سمت پلیس فقط ناامنی ایجاد کنند تا رؤسای آنها بتوانند بهره‌برداری رسانه‌ای کنند.

وی ادامه داد: وقتی از آنها سؤال شد که چرا معلمان را شهید کردند گفتند دستور این بوده که باید تمام معلمان از اینجا بروند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گزیده‌ای از جنایات این گروه را به صورت ذیل بیان کرد:

- به شهادت رساندن مولوی شهید مصطفی جنگ زهی امام جمعه اهل سنت راسک شهرستان سرباز که به دلیل حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری دستور به شهادت آن داده بودند.

- به شهادت رساندن معلم شهید جواد نوروزی

- به شهادت رساندن معلم شهید محمد اسلامی

- به شهادت رساندن معلم شهید عیسی شهرکی

- به شهادت رساندن بسیجی پایگاه نصیرآباد به دلیل همکاری با سپاه

- به شهادت رساندن کارمند ثبت ‌احوال در شهرستان سرباز

- به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی در ایست و بازرسی سرباز

- به شهادت رساندن دو سرباز هنگ مرزی

- ترور یک نفر در چابهار به دلیل همکاری با نظام جمهوری اسلامی

- ترور ۴ نفر دیگر به دلیل همکاری با جمهوری اسلامی

- اقدام به ترور ناموفق کارمند ثبت‌احوال

- کارگزاری تله انفجاری در مسیر یگان امداد نیروی انتظامی

- اجرای تله انفجاری در مسیر خودروهای پلیس راه جکیگور

- اجرای تله انفجاری و کارگزاری بمب در مسیر خودروی هنگ مرزی در ۴ منطقه

- بمب‌گذاری و تله ناموفق در مسیر پاسگاه جنگل

- … و حمله به گشت پلیس رئیس‌‌آباد

که سرآغاز عملیات دستگیری این گروه بود.

وی ادامه داد: تعدادی از افراد این گروه متواری‌اند که اشرافیت اطلاعاتی پلیس در این زمینه خوب است و به زودی دستگیر خواهند شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سه نفر از این افراد اعتراف کردند که در عملیات به شهادت رساندن مولوی نیز شرکت داشته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که اعضای این گروه در بازه زمانی یک تا ۳ ماهه در آن طرف مرز آموزش می‌دیدند به بیان جزئیات این آموزش پرداخت و گفت: اکثر اعضای گروه در افغانستان و پاکستان در مدت زمانی یک تا ۳ ماهه آموزش‌هایی چون ساختن بمب و عملیات‌های نظامی را می‌دیدند و از طرف دیگر از لحاظ عقیدتی نیز آموزش دیده و بعد از آموزش به داخل کشور وارد شده و اقدام به کار تروریستی می‌کردند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد ارتباط این گروه با باقیمانده گروهک ریگی یا داعش اظهار داشت: این گروه از طرف فردی که در یکی از کشورهای عربی فعالیت داشت تأمین مالی می‌شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خانواده ۳ معلم شهید شده با قاتلان این معلمان روبهرو شدند و حتی پدر و مادر معلم شهید شهرکی نیز با قاتل صحبت کردند و میتوان گفت که در بخش معلمان قاتلان آنها دستگیر شدهاند.