رسالت پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن تهدیدات است

به گزارش افکارنیوز، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور روز گذشته در جلسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ضمن اعلام خبر تصویب اساسنامه سازمان توسط مقام معظم رهبری، به گزارش رویکردی جدید پدافند غیرعامل پرداخت.

وی ضمن تعریف رابطه پدافند غیرعامل با تهدیدات در بیان رهبری، رسالت پدافند غیرعامل را بی‌اثر کردن اثر تهدیدات بر کشور دانست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، افزود: تهدیدات به سه بخش تهدیدات مردم‌محور، تهدیدات سخت و تهدیدات فناوری‌محور تقسیم می‌شود و برای مقابله با این تهدیدات به هشت محور و رویکرد جدید پدافند غیرعامل اشاره کرد و از پدافند مردم‌محور، پدافند کالبدی و فنی مهندسی، پدافند عمومی، پدافند اقتصادی، پدافند سایبری، پدافند زیستی، پددافند پرتوی، پدافند شیمیایی و پدافند فرهنگی بعنوان رویکرد جدید سازمان پدافند غیرعامل کشور در برابر تهدیدات جدید نام برد.

در ادامه چند تن از نمایندگان کمیسیون امنیت‌ملی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس نیز ضمن جمع‌بندی از آمادگی کمیسیون برای دعوت از وزرای ذیربط در کمیسیون برای پاسخ به مشکلات و کاستی‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌ها خبر داد.