پیروزی پرگل عربستان با اشتباهات کره‌شمالی

به گزارشافکارنیوز،دیدار تیم‌های عربستان و کره‌شمالی در دور دوم مرحله گروهی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا که در گروه B از ساعت ۱۰:۳۰ امروز(چهارشنبه) در ورزشگاه رکتنگولار ملبورن برگزار شد، با پیروزی ۴ بر یک به سود عربستان به پایان رسید.

نیمه اول

دقیقه ۱۱: بازی ترکیبی بازیکنان کره‌شمالی و چند پاسکاری پشت محوطه عربستان، بازیکن این تیم را در موقعیت مناسبی برای شوتزنی قرار داد اما دروازه‌بان عربستان شوت مهاجم حریف را دفع کرد. دفع توپ توسط عبدالله ناقص بود، چراکه ریانگ یونگ‌گی توپ برگشتی را وارد دروازه عربستانی‌ها کرد.

دقیقه ۳۷: بازیکنان تیم عربستان بعد از دریافت گل سعی داشتند که کار را به تساوی بکشدند اما حملات آنها نافرجام بود تا اینکه از سمت راست خط دفاعی کره‌شمالی پاسی به پشت محوطه جریمه ارسال شد. بازیکنان عربستان پس از ورود به محوطه جریمه توپ را به حزازی رساندند تا او با یک ضربه بغل پا دروازه کره‌شمالی را باز کند.

نیمه دوم

دقیقه ۵۲: عربستانی‌ها در نیمه دوم با تاکتیک جدیدی وارد میدان شدند. بازی رو به جلو و پاسکاری پشت محوطه جریمه کره‌شمالی و در نهایت یک پاس رو به بیرون از سمت راست محوطه جریمه این تیم، مدافع چشم بادامی‌ها را به اشتباه انداخت تا ال‌سهلاوی گل دوم عربستان را به ثمر برساند.

دقیقه ۵۴: این بار ناهماهنگی بین مدافع و دروازه‌بان کره‌شمالی آنها را به اشتباه انداخت. مدافع کره‌شمالی در حالی که دروازه‌بان تیمش از درون دروازه خارج شده بود، برای دور کردن توپ اقدام کرد اما ضربه او با ال‌سهلاوی خورد تا این مهاجم فرصت طلب دروازه خالی کره‌شمالی را برای بار سوم باز کند.

دقیقه ۷۷: دروازه کره‌شمالی برای بار چهارم در حال فرو ریختن بود اما ری یونگ‌جیک، هافبک میانی این تیم روی خط دروازه توپ را با دست کنترل کرد و مانع این کار شد. داور بازی هم با اعلام ضربه پنالتی و اخراج بازیکن کره‌شمالی فرصت را به عربستانی‌ها داد تا گل چهارم‌شان را به ثمر برسانند. العبید پشت ضربه پنالتی ایستاد که دروازه‌بان کره‌شمالی پنالتی او را مهار کرد اما توپ پس از برخورد به تیر دروازه روی خط ماند و به سمت دیگر دروازه‌بان کره‌شمالی رفت. العبید هم روی خط دروازه کار نیمه تمامش را به انجام رساند و گل چهارم عربستان را به ثمر رساند.

عربستان با این برد ۳ امتیازی ماند و کره شمالی هم بدون امتیاز ماند.

در دیگر دیدار این گروه دو تیم چین و ازبکستان از ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه بریزبین به مصاف هم میروند.