ظریف به افغانستان سفر می‌کند

به گزارش افکارنیوز، «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: «محمدجوادظریف» وزیر امور خارجه ایران در بزودی به افغانستان خواهد رفت.

این در حالی است که «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز هفته گذشته به دعوت همتای ایرانی خود در سفر به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در دیدار با اتمر گفته بود که نتیجه انتخابات مردمی به تشکیل دولت وحدت ملی انجامید و آنچه با خواست و اراده مردم همراه باشد مورد حمایت و استقبال ما نیز خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری با دولت جدید افغانستان و رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه مناسبات با همسایگان، آمادگی وزارت خارجه بر شکل گیری همکاری‌ها با هدف تحکیم ثبات و امنیت در افغانستان را عنوان و با استقبال از سفر مقامات افغان به ایران، آن را گامی مهم در پیشبرد برنامه همکاری‌ها برشمرده بود.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود که تعمیق مناسبات با ایران در کلیه ابعاد دو جانبه و چند جانبه در اولویت سیاست‌های دولت وحدت ملی است و هیچگاه اجازه نخواهیم داد تهدیدی از افغانستان متوجه ایران شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان با کلیدی خواندن موقعیت ممتاز ایران، توسعه همکاری در بخش ترانزیت و تجارت کالا و خدمات و نیز همکاریهای اقتصادی را مهم ارزیابی کرده بود و خواستار افزایش همکاریها در حوزههایی چون مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر شده بود.