نامه مطهری توهین جدی به مجلس بود

به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری، نماینده بجنورد، جاجرم و مانه و سملقان در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس امروز چهارشنبه ۲۴ دی ماه خطاب به رئیس مجلس گفت: این در راستای تذکر آیین نامه‌ای است که بنده دارم و ماده ۱۴۸ که سه دقیقه هم هست و در آن جا بیان می‌شود که اگر رأی‌گیری شد، دیگر تذکر و اخطاری پذیرفته نمی‌شود و این مسئله امروز تکرار شد که امیدوارم رؤسای جلسه این قضیه را مراعات کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نامه‌ای نوشته شده که در آن جا به مجلس شورای اسلامی توهین جدی شده است و گفته شده در هر حال این مجلس یک استثناست و به امید خدا مجلس آینده چنین نخواهد بود. البته ما هم قبول داریم که این مجلس استثناست چون تجربه مجلس پنجم را دارد و آن‌هایی که می‌خواهند حق را بپوشانند و احکام حکومتی را انکار کنند، در این جا سوالی دارم که پاسخ بگوید.

وی در ادامه افزود: آیا حکومتی‌ترین حکم از حکم شورای عالی امنیت ملی که مورد تأیید ولی فقیه است، وجود دارد؟ که آن را انکار می‌کنند و آن را در مورد حصر ارشادی می‌دانند.

جعفری بیان داشت: در آن نامه گفته شده تعداد زیادی از نمایندگان از جمله حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد اگر در صحنه عاشورا بودند در لشکر ابن‌یزید قرار می‌گرفتند.

نماینده بجنورد، جاجرم و مانه و سملقان گفت: ۸ سال عاشورا تکرار شد و ما تکلیف‌مان روشن است. کجا بودید وقتی جنگ بود؟ ما می‌پرسیم آن‌هایی که یک روز به جبهه نرفته‌اند، چه حقی دارند که امروز از عاشورا صحبت کنند و مجلس را امروز این گونه متهم کنند و تمام واقعیت‌های موجود در مجلس را به صورت معکوس گزارش کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در آخر هم بشارت دهند که در هر حال دیگر این مجلس تکرار نخواهد شد و وکیل‌الدوله‌ها خواهند آمد و این ساده‌لوحی این آقا و حامیانش را هم تبریک و هم تسلیت می‌گویم و بدانند که ملت ایران بیدار است.

جعفری خطاب به حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: آنها بدانند که افتخار من این است که امثال این بنده با من مخالف هستند و این بنده با اندیشههای پدرش فاصلههای بسیاری دارد و با من مخالف است، من به این مخالفت با اندیشههای علامه افتخار میکنم که شما (حجت الاسلام و المسلمین ابوترابیفرد) پیشکسوتتر از من هستید و قطعاً به این افتخار میکنید که فتنهگران از شما تبری بجویند.