به گزارش افکارنیوز، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه از احتمال به کارگیری ناو «شارل دوگل» در عملیات علیه گروه تروریستی «داعش» خبر داد.

این ناو قرار است به زودی به خلیج فارس اعزام شود. هرچند مقامات فرانسوی پیشتر اعلام کرده بودند که اعزام این ناو بر اساس برنامه عادی نیروی دریایی این کشور در ماه‌های گذشته، صورت می‌گیرد، گزارش‌هایی از احتمال به‌کارگیری این ناو در عملیات در عراق منتشر شده بود.

آقای اولاند امروز با حضور در این ناو، با خدمه آن صحبت کرد. پارلمان فرانسه روز گذشته در پی حملات تروریستی اخیر در پاریس، با گسترش نقش این کشور در عملیات در عراق موافقت کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، ستاد مشترک ارتش فرانسه روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «استقرار این ناوگروه با هدف تقویت حضور کاربردی فرانسه در این منطقه استراتژیک صورت می‌گیرد و از چندین ماه پیش برنامه‌ریزی شده‌ است.»

منابع نزدیک به «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه پیشتر اعلام کرده بودند که این ناو در مسیر عزیمت به اقیانوس هند، توقف‌هایی در چندین کشور «هم‌پیمان» در حوزه خلیج‌فارس خواهد داشت.

پایگاه خبری «دریا و نیروی دریایی» هفته گذشته طی خبری در وبسایت اینترنتی خود از اعزام قریب‌الوقوع ناو هواپیمابر شارل دوگل و ناوگروه آن به خلیج فارس بمنظور مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.

بنابر اعلام منابع آگاه، مأموریت این ناو هواپیمابر و کشتی‌هایی که آن را همراهی می‌کنند، از جمله یک زیردریایی تهاجمی، تا اواسط ماه مه آینده به طول خواهد انجامید.

طبق گزارش پایگاه خبری دریا و نیروی دریایی، شارل دوگل و حدود ۳۰ کشتی و هواپیمای آن به ویژه جنگنده بمب افکن‌های رافائل(Rafale) و سوپراتاندارد(Super Etendards) احتمالا در خلیج فارس مستقر خواهند شد و در بمباران‌های هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا علیه نیروهای داعش شرکت خواهند کرد.

پس از حملات هفته گذشته در پاریس که به مرگ ۱۷ نفر منجر شد، فرانسه و دیگر کشورهای غربی تمهیدات امنیتی را افزایش دادهاند.