به گزارش افکارنیوز، «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در حاشیه نشست ژنو سوئیس، به مدت چند دقیقه در حال قدم زدن در خیابان‌های این شهر به گفت‌وگو پرداختند.

خبرنگار رادیو آزاد اروپا با انتشار این تصاویر، نوشته است که پیاده‌روی دو وزیر در ژنو، ۱۵ دقیقه به طول انجامیده است.

وزیران خارجه دو کشور امروز در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای دو دور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. قرار است از فردا مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا به مدت دو روز در سطح مدیران سیاسی برگزار شود.

خبرنگار آسوشیتدپرس از محل مذاکرات گزارش داده است که وزیر خارجه آمریکا حین این پیاده روی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت مذاکرات، گفته است: «همچنان داریم سخت کار می‌کنیم.»

جان کری روز دوشنبه هم در نشست خبری در شهر احمدآباد هند، در مورد دیدارش با وزیر خارجه ایران گفت: «قرار است در این نشست اوضاع را ارزیابی کنیم تا جهت‌دهی لازم را به تیم‌هایمان ارائه دهیم. ثانیا، امیدواریم که بتوانیم روند را تسریع کنیم تا به پیشرفت بیشتری دست یابیم.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱ + ۵ در حالی از روز ۲۸ دی(۱۸ ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر ۹۳(۲۴ نوامبر ۲۰۱۴)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، ۹ تیر ماه ۹۴(۳۰ ژوئن ۲۰۱۵) اعلام شده است.