آیا هولوکاست مقدس‌تر از پیامبری است که ۱/۵ میلیارد پیرو دارد؟!

به گزارش افکارنیوز، «عبدالباری عطوان» در سرمقاله روزنامه اینترنتی «رای الیوم» نوشت: واکنش‌های تحریک برانگیزی که در پاسخ به حمله خونبار به مجله شارلی ابدو در فرانسه صورت گرفت، بسیار خطرناکتر از این جنایت است؛ زیرا راه را برای همه کینه‌توزان علیه اسلام و مسلمانان باز کرد تا اقدامات تحریک‌آمیز خود را علیه ۱۰میلیون مسلمان ساکن کشورهای اروپایی آغاز کنند.

این روزنامه‌نگار عرب که مقیم لندن است، خاطرنشان کرد: چرا مسلمانان اروپا در معرض اتهام قرار می‌گیرند و از ما خواسته می‌شود که از خود دفاع کنیم و چرا از تک‌تک این ۱۰ میلیون نفر که ساکن کشورهای اروپایی هستند خواسته می‌شود که در تظاهرات ضدتروریسم شرکت و از عاملان این حمله اعلام برائت کنند، تا به عنوان یک شهروند پذیرفته شوند؟!

عطوان تاکید کرد: بار دیگر می‌پرسم؛ ‌آیا ما از بیش از ۳۰۰ میلیون آمریکایی خواستیم که تک‌تک از حمله کشورشان به عراق اعلام برائت کنند؟ حمله‌ای که یک میلیون زن را بیوه و ۴ میلیون کودک را بی‌سرپرست کرد، آن هم براساس اطلاعات ساختگی و دروغی که به صورت ویژه برای انجام این حمله ساخته و پرداخته شد. برای بار سوم می‌پرسم، دولت فرانسه که جنگنده‌های خود را برای بمباران سربازان و شهروندان لیبیایی فرستاد و اکنون هم این کار را علیه سوری‌ها و عراقی‌ها تکرار کرده است؛ آیا ما از مردم فرانسه خواستیم از ما عذرخواهی کنند یا برای اعلام همبستگی با کشته‌های ما تظاهرات کنند. آمریکا ۴ روز قبل فقط اعلام کرد که درخصوص کشته شدن شهروندان سوری در حملات هواپیماهای این کشور، تحقیق خواهد کرد.

وی افزود: بله ما مخالف حمله به مجله شارلی ابدو هستیم، البته از آن جهت که با خشونت و کشتار و تروریسم مخالفیم؛ ولی با مواضع توهین‌آمیز این مجله علیه پیامبر اسلام(ص) که احساسات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان را خدشه‌دار کرد، مخالفیم؛ ما با اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسلمانان و مهاجران مخالفیم.

عطوان گفت: این مجله و سردبیر و کاریکاتوریست‌های آن به خوبی می‌دانند که بیش از ۵۰۰ مسلمان در جریان تظاهرات اعتراض‌آمیز ضدکاریکاتورهای توهین‌آمیز آن علیه پیامبر اسلام(ص) کشته شدند؛ ولی در مقابل دیدیم که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از کاریکاتوریست این مجله در مراسمی تقدیر کرد.

عطوان تاکید کرد: این مجله از سال ۲۰۰۶ همچنان در حال انتشار دوباره این کاریکاتورهای توهین‌آمیز است؛ آیا این آزادی بیان است؟

وی با انتقاد از قوانین نژادپرستانه بیشتر کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی هرگونه تلاش برای انکار هولوکاست و یا تشکیک در ارقام و آمار آن را بهعنوان جرم دانسته و برای آن تا ۷ سال زندان مجازات تعیین کردهاند؛ اکنون هم طبق این قوانین دیوید اروینگ تاریخدان انگلیسی در اتریش پشت میلههای زندان قرار دارد؛ آیا هولوکاست مقدستر از پیامبری است که یکمیلیارد و پانصد میلیون مسلمان به او احترام میگذارند؟!