ترور فرماندهان حزب‌الله با هماهنگی اسرائیل و عربستان

به گزارش افکارنیوز، گزارش‌های امنیتی و اطلاعاتی از سوی منابع مختلف، در مورد حادثه جنوب سوریه و ترور فرماندهان حزب‌الله، از هماهنگی و همکاری گسترده اطلاعاتی بین اسرائیل و نظام آل سعود و برخی سازمان‌های امنیتی کشورهای منطقه خبر می‌دهند.

المنار می‌نویسد: در این عملیات گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون جبهة النصرة نیز به اسرائیل یاری رسانده‌اند.

طبق این گزارش، اسرائیل مسئولیت زیر نظر گرفتن تحرکات حزب‌الله و ارتش سوریه را به گروه‌های تروریستی حاضر در جولان داده است و از ابتدای ماه اکتبر گذشته، گروه‌های تروریستی مشغول رصد تحرکات حزب‌الله بوده‌اند و در روزهای اخیر نیز مدام هواپیمهای جاسوسی اسرائیل بر فراز این منطقه به پرواز درآمده‌اند.

بنا به گزارش‌ها، اسرائیل با انبوهی از اطلاعات امنیتی در مورد اوضاع سوریه و لبنان و تحرکات انجام گرفته در این کشورها با هماهنگی سازمان‌های امنیتی منطقه مواجه است که ارتباط امنیتی اسرائیل با این کشورها را بسیار افز ایش داده است.

در این راستا، سازمان امنیتی عربستان، بیشترین همکاری و هماهنگی را با اسرائیل دارد و عمده همکاری‌ها نیز حول تجرکات و فعالیت‌های حزب‌الله و ارتش سوریه می‌چرخد.

از زمان ترور و شهادت عماد مغنیه در سوریه، یک جنگ علنی بین اسرائیل و حزب‌الله درگرفته است که شعاع آن به کشورهای همجوار نیز کشیده شده است.

این گزارش اضافه می‌کند، عملیات ترور فرماندهان حزب‌الله، تصادفی نبوده است و این ترور پس از بررسی‌های اطلاعاتی دقیق انجام گرفته است و این موضوع به ما نشان می دهد که اسرائیل از طریق منابع خود از هویت افراد مورد هدف قرار گرفته اطلاع داشته است؛ همچنین اسرائیل به خوبی می‌دانسته که حزب الله به این ترور در جولان واکنش نشان خواهد داد و تمام مناطقی که منافعه اسرائیل در ان وجود دارد مورد هدف حزب‌الله قرار خواهد گرفت.

طبق این گزارش، این عملیات میتواند موقعیت انتخاباتی نتانیاهو را بهبود بخشد، اما اگر اوضاع امنیتی رو به ناآرامی پیش رود، نتانیاهو در این میزان زیان خواهد دید.