ممنوعیت ۳ قلم خوراکی در بوفه مدارس

به گزارشافکارنیوز،مهرزاد حمیدی درباره جزییات تفاهم نامه این معاوت با وزارت بهداشت اظهار کرد: تفاهم نامه ای درباره ی امنیت غذایی دانش آموزان با وزارت بهداشت درمان و آموزش منعقد کرده ایم و جلسات شواری راهبردی با حضور معاونان هر دو وزارت خانه برگزار شده است.

وی افزود: در فاز اول تفاهم نامه، ابلاغیه ممنوعیت ۳ قلم مواد غذایی نوشابه گاز دار، سوسیس و کالباس در بوفه به مدارس ارسال شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای مدارس مروج سلامتی دستورالعمل هایی به استان ها ابلاغ شد و ۵ هزار نفر بسیج شدند تا بر بوفه مدارس نظارت داشته باشند.

وی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته ۸۸ هزار مدرسه مورد نظارت قرار گرفت برخی از مدارس بوفه نداشتند و از آن تعداد مدرسه ای که دارای بوفه تغذیه بودند تنها ۲ درصد از مفاد بخشنامه تخطی کرده بودند.

حمیدی تاکید کرد: اگر بوفه مدرسه ای در سراسر کشور مواد غذایی ممنوعه را توزیع کند تخطی کرده است و با آن برخورد می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بخش بهداشت روستاها با کمک تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شده اند برای نظارت بوفه تغذیه به مدارس سر بزنند.

وی از کمپین تبلیغاتی تغذیه سالم خبر داد و گفت: تغذیه سالم یک مقوله فرهنگی است فقط نباید به بخشنامه ها اکتفا کرد و تابلوهایی برای آموزش بوفه داران در داخل بوفه ها نصب خواهیم کرد و یک تابلو هم برای آموزش دانش آموزان در بیرون از بوفه نصب می شود تا دانش آموزان از تغذیه های سالم و ناسالم آگاهی داشته باشند.