بهای نفت خام آمریکا کاهش یافت

به گزارشافکارنیوز،بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه فوریه با دو دلار و ۳۰ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۶ دلار و ۳۹ سنت رسید.

جین مک گیلان تحلیلگر مسائل نفتی در مرکز تردیشن انرژی، در این مورد می گوید: دیروز در آمریکا روز تعطیل بود و هنگامی که سرمایه گذاران نفتی به بازار بازگشتند، یک موسسه مالی بین المللی باردیگر پیش بینی های خود را از رشد اقتصاد جهانی کاهش داد.

صندوق بین المللی پول روز سه شنبه پیش بینی رشد اقتصادی جهان به ویژه منطقه یورو و چین را به رغم تسریع ناشی از سقوط بهای نفت به صورت قابل توجه کاهش داد. پیشتر نیز بانک جهانی پیش بینی های خود را در این مورد کاهش داده بود.

مک گیلان همچنین افزود: آمار مربوط به اقتصاد چین نیز که دومین مصرف کننده جهانی طلای سیاه است نیز بر این موضوع اثر گذار است و احتمال کاهش رشد اقتصادی چین نیز وجود دارد.

تولید ناخالص داخلی چین، دومین قدرت اقتصادی جهان امسال به علت کاهش سرمایه گذاری با کاهش قابل توجه رو به رو خواهد شد و این روند سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت.

رشد اقتصادي چين امسال به ۶.۸ درصد مي رسد که در مقايسه با ماه اکتبر ۰.۳ درصد کاهش يافت که پايين ترين رشد بعد از سال ۱۹۹۰ خواهد بود.