علی پروین: ۵۰ میلیارد تخفیف می خواهم!

به گزارش افکارنیوز، علی پروین درباره جلسه روز گذشته خود با حسین هدایتی، امیر عابدینی، محمد رویانیان و پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی و همچنین بازی تیم ملی مقابل عراق توضیحاتی ارائه کرده است.

این مصاحبه در ادامه می آید:

*جلسه خصوصی سازی پرسپولیس به کجا رسید؟

نشست خوبی درباره خصوصی سازی داشتیم. پوری حسینی صحبت هایش را کرد و ما هم پیشنهادات مان را دادیم. ما پیشنهاد دادیم که به جای پرداخت ۶۰ درصد باقیمانده از پول خرید باشگاه پرسپولیس در دو سال این اتفاق در ۵ سال رخ بدهد. به جای ۴۰ درصد اولیه هم ۲۰ درصد در ابتدا پرداخت شود.

*درباره رقم ۲۹۰ میلیاردی صحبتی نشد؟ شما قبلا گفته بودید با این رقم خریداری پیدا نمی شود.

آره. واقعا زیاده. ما خواستیم اگر می شود ۵۰ میلیارد تخفیف بدهند.

*اینطوری خودتان برای خرید باشگاه وارد می شوید؟

نه، من که پول ندارم بخرم. البته هدایتی پای کار است. تا اینجا هم نشان داده که خیلی پرقدرت پای پرسپولیس می ایستد. او عاشق هواداران است. حالا باید ببینیم جلسات بعدی به کجا می رسد.

*تیم ملی با ۹ امتیاز از گروه سوم جام ملت های آسیا صعود کرد. ارزیابی تان از روند تیم ملی در مرحله گروهی چیست؟

اگر بی رودربایستی بخواهم حرف بزنم باید بگویم تیم ملی مقابل امارات خوب بازی نکرد و فقط خوب نتیجه گرفت. کی روش برای این بازی خیلی روی حساب و کتاب کار کرد تا سه امتیاز را بگیریم. دیدیم که درصد مالکیت تیم امارات بیشتر از ما بود اما نتیجه را ایران گرفت. دو بازی اول با بحرین و قطر خوب بودیم اما این بازی آخر مثل دو مسابقه اول کار نکردیم.

*پس از این مسابقه هم انتقاداتی از سبک بازی تیم ملی مطرح شد. برخی بر این باورند تیم ملی نسبت به جام جهانی تغییری نداشته است. با همان شیوه و همان سبک جام جهانی ضد حمله می زند.

من برای بازی های گروهی با این سبک بازی مخالف بودم چون تیم ملی از هر سه حریف سر بود. به نظرم کی روش باید دو یا سه فوروارد را در این سه بازی می گذاشت. البته برای این بازی عراق داستان فرق می کند. عراق حریف گردن کلفتی است. واقعا هم خطرناک است و ترجیح داد که مقابل این تیم از این سیستم استفاده کنیم. من همین جا بگویم اگر عراق را شکست بدهیم احتمال حضورمان در فینال زیاد است.

*شما قبل از آغاز جام ملت های آسیا، پیش بینی کردید که تیم ملی مثل آب خوردن راهی مرحله یک چهارم پایانی می شود. الان دیدگاه تان نسبت به ادامه راه چیست؟

این تیم می تواند جزو ۴ تیم برتر جام باشد. احتمالا در نیمه نهایی به کره بخوریم که واقعا بازی سختی است. امیدوارم این تیم قهرمان آسیا شود و مردم شاد باشند. من تا اینجای جام به کی روش نمره ۱۸ می دهم، اگر او تیم کشورمان را قهرمان کند ۲۰ می گیرد.

*…ولی نقاط قوتی هم صرف نظر از نتیجه در تیم او قابل لمس است.

نکته مثبت جوان های تیم ملی بودند. این بچه ها خوب جواب دادند. دست کی روش درد نکند. مخصوصا پورعلی گنجی و غفوری در دفاع خوب بودند. این سردار آزمون هم خوب است. انگیزه اش بالاست. خیلی خوب هم می دود.

*گل به قطر هم جایگاهش را در تیم ملی محکم تر کرد.

خدا وکیلی عقل هیچ فورواردی نمی رسید توی اون لحظه اینطوری بچرخد و گل بزند.فوروارد خوب یعنی همین.سردار آزمون عالیه.