دو عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی

به گزارشافکارنیوز، یک فلسطینی با چاقو به چند شهرک نشین صهیونیست نزدیک مسجد الاقصی در بیت المقدس حمله کرد. ساعتی قبل هم یک فلسطینی از شهر طولکرم در کرانه باختری با چاقو به ده اسرائیلی در تل آویو حمله کرده بود.


اخبار لحظه به لحظه در خصوص این عملیات شهادت‌طلبانه جدید را در اینجا مشاهده کنید:

العهد گزارش داد: کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: عملیات قهرمانانه ای که صبح امروز به وقوع پیوست پاسخی طبیعی به جنایات مداوم دشمن صهیونیستی در حق مردم ما و سرزمین و مقدسات ملت ماست که آخرین آن به شهادت رساندن دو جوان در شهر " رهط " در نقب واقع در جنوب سرزمین های اشغالی بود.

جنبش حماس با تبریک عملیات شهادت طلبانه تل آویو آن را قهرمانانه خواند. حماس در پیامی در توئیتر خود اعلام کرد: جنبش حماس با تبریک عملیات تل آویو آن را قهرمانانه و شجاعانه توصیف کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد هنوز مشخص نیست جوان فلسطینی چگونه وارد تل آویو شده است. شاید نیروهای اسرائیلی تا ساعات آینده به خانه این جوان فلسطینی در طولکرم حمله کنند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم اعلام کرد که تعداد زخمی شدگان عملیات امروز تل آویو به ۱۶ نفر رسید.

پایگاه خبری فلسطین الیوم نیز به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد شمار زخمی‌ها به ۱۳ تن رسید که حال ۶ تن از زخمی‌ها وخیم است.

المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی اعلام کرد: گزارشات اولیه حاکی از اجرای عملیات دیگری با سلاح سرد در بیت المقدس حکایت دارد. المیادین همچنین گزارش داد که تعداد مجروحانی که حالشان در عملیات نخست(تل آویو) وخیم اعلام شده به ۴ تن رسیده است.

خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه " یدیعوت احارونوت " نقل کرد که عملیات انتحاری صبح امروز در اتوبوسی متعلق به شرکت " دان " رژیم صهیونیستی در تل آویو صورت گرفته و طبق اعلام یدیعوت احارونوت فرد عامل حمله که از مسافران این اتوبوس بوده با درآوردن یک چاقو اقدام به حمله و زخمی کردن مسافران اتوبوس نموده است.


پایگاه خبری فلسطین الیوم اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده عامل این حمله یک جوان ۲۳ ساله از طولکرم کرانه باختری بوده است.


پلیس اسرائیل به سوری فردی که با چاقو به مسافران یک اتوبوس در تل‌آویو حمله کرده بود، شلیک کرده و او را از ناحیه پا زخمی و بازداشت کرد.

هنوز هویت این فرد مشخص نیست. در جریان این حادثه ۱۰ صهیونیست زخمی شدند.


المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که عامل عملیات انتحاری امروز یکی از مسافران این اتوبوس بوده و این عملیات در منطقه معاریو تل آویو به وقوع پیوسته.

همچنین شبکه خبری الحدثبه نقل از خبرنگار خود گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی عامل حمله انتحاری امروز که به ۱۰ صهیونیست در اتوبوسی یورش برد دستگیر کرده است.

شبکه الجزیره همچنین به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد که زخمی ها، مسافران یک اتوبوس در تل آویو بودند که در این حمله شهادت طلبانه زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شمار زیادی از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در محل حمله امروز در تل آویو مستقر شدند.

این شبکه همچنین از تیراندازی به سوی عامل حمله با سلاح سرد به چند شهرک نشین در تل آویو و ادامه تعقیب و گریز برای بازداشت او خبر داد.


شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش از زخمی شدن ۱۰ صهیونیست بر اثر حمله با سلاح سرد در تل آویو خبر داد و اعلام کرد حال ۲ نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.