تجمع سهامداران در تالار شیشه‌ای

به گزارشافکارنیوز،کاهش پی در پی شاخص کل بورس و افت‌های مکرر قیمت و سهام شرکت‌ها در ماه‌های اخیر که باعثشده است شاخص کل بورس به عنوان نماگر و دماسنج بورس به رقم ۶۵ هزار واحد ریزش کند و موجی از نگرانی در بین سهامداران به‌وجود آورد و این امر باعثشده است که امروز برای دومین بار تعدادی از سهامداران معترض در بورس تهران تجمع کنند.

تعدادی از سرمایه گذاران و سهامداران بورسی و مالباختگان برای دومین بار در هفته های اخیر در تالار بورس واوراق بهادار تجمع کرده‌اند. این اقدام امروز چهارشنبه با آغاز معاملات و افت مجدد شاخص‌های بورسی در تالار شیشه ای اتفاق افتاد.

با آغاز معاملات امروز صف فروش برای بیشتر شرکت‌ها تشکیل و جو تالار معاملات با تشنج همراه شد تا اینکه در نهایت تعدادی از سهامداران تصمیم به تجمع در طبقه همکف تالار شیشه‌ای گرفتند.

این سهامداران خواستار اعلام برنامه های روشن و شفاف از سوی مسئولان برای نجات بورس هستند.

با وجود اینکه دولت بارها اعلام کرده است که بازار سرمایه و بهبود شرایط آن از اهمیت و اولویت برخوردار است اما هنوز برنامه عملیاتی و اجرایی دقیقی از سوی دولتمردان و مسئولان بورس برای بهتر شدن شرایط اعلام نشده است. حتی تغییر رئیس کل سازمان بورس هم نتوانست به شرایط بورس کمک کند و افت‌ها همچنان ادامه‌دار شده است.

گفته می‌شود فعالان بازار سرمایه می‌خواهند نامه‌ای به رئیس جمهور بنویسند و مسایل را با وی در میان بگذارند تا مشکلات هرچه سریعتر رفع شوند.

همچنین ظاهرا قرار است حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با حضور در تالار شیشهای به اعتراض سهامداران پاسخ دهد.