ترکیه برای القاعده سلاح فرستاده است

به گزارش افکارنیوز، سایت خبری " المانیتور " با بیان اینکه این تحقیقات درباره سه کامیون سازمان اطلاعات ملی ترکیه است، خاطرنشان کرد که انتشار این مدارک رسوایی دیگری برای ترکیه به شمار می آید.
روزنامه " زمان " ترکیه نیز یکشنبه گذشته اعلام کرد که " پیتر اومتزیگ " عضو حزب دموکرات مسیحی که از احزاب رقیب دولت هلند است اعلام کرده است به مدارکی دست یافته که نشان میدهد دولت ترکیه برای عناصر وابسته به القاعده در سوریه(جبهه النصره) سلاح فرستاده است.

وی خاطرنشان کرد که این مدارک حدود دو ماه قبل بر اساس تحقیقات درباره سه کامیون سازمان اطلاعات ملی ترکیه به دست آمده، و در اختیار نهاد مسؤول امنیت و مبارزه با تروریسم دولت هلند قرار گرفته است.
" المانیتور " نیز خاطرنشان کرد که این گزارشها حاکی است کامیون‌های مذکور حامل خمپاره، موشک و مهمات ضدهوایی بودند.

دولت ترکیه انتشار هرگونه خبر در رابطه با این موضوع را در رسانه های این کشور ممنوع کرده است.
" رجب طیب اردوغان " رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که هیچکس حق تحقیق درباره عملکرد سازمان اطلاعات ترکیه را ندارد.

دولت ترکیه مدعی است که کامیون‌های مورد نظر حامل کمک‌های انسان دوستانه بودند.

" عزیز تاکجی " دادستانی که دستور پیگیری موضوع کامیون‌ها را داده بود، برکنار شد و ۱۳ سربازی که در این تحقیقات درگیر بودند بازداشت و محکومیت‌هایی تا ۲۰ سال زندان دریافت کردند.

"بی بی سی" ترک گزارش داده است که "حسین آونی کوش" فرماندار سابق آدنا که هنگام جلوگیری از عبور کامیونهای سازمان اطلاعات ملی ترکیه بر سر کار بود؛ شهادت داده است که کامیونهای پر از اسلحه سازمان اطلاعات ملی به دستور رجب طیب اردوغان راهی سوریه شدند.