اقدام اسرائیل از ترس پاسخ حزب الله

به گزارش افکارنیوز، به دنبال افزایش تنش بعد از تهاجم رژیم صهیونیستی به منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه، که باعثشهادت ۶ عضو حزب‌الله و یک فرمانده ایرانی شد، وزارت جنگ این رژیم به دلیل نگرانی از پاسخ حزب‌الله، جاده‌های هم‌مرز لبنان و اراضی اشغالی را مسدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی جاده قدیمی میان شهرهای «آویویم» و «داوو» در شمال الجلیل را به خاطر نزدیکی به مرز لبنان بست. علاوه بر این، جاده میان «مزارع موشاو» و مرز لبنان نیز بسته شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از دوشنبه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. یکشنبه گذشته(۲۸ دی) یک بالگرد رژیم صهیونیستی دو فروند موشک به منطقه «قنیطره» در خاک سوریه شلیک کرد و تعدادی از افراد حاضر در منطقه را مورد هدف قرار داد. ساعتی بعد حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای خبر هدف قرار گرفتن گروهی از رزمندگان مقاومت در منطقه «قنیطره» سوریه را تایید کرد و افزود: گروهی از مجاهدان حزب الله در جریان بازدید میدانی در شهرک «مزرعة الامل» قنیطره سوریه مورد هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند و «جهاد مغنیه»، فرزند عماد مغنیه، فرمانده نامدار حزب‌الله در این حمله به شهادت رسیده است.

صهیونیست‌ها مدعی‌اند که جهاد مغنیه و همراهانش در حال نصب سکوی پرتاب موشک در این منطقه بوده‌اند. برخی منابع اطلاعاتی صهیونیستی نیز مدعی شدند «جهاد مغنیه» فرزند حاج رضوان فرماندهی یک شبکه گسترده برای حمله به صهیونیست‌ها در بلندی‌های جولان را بر عهده داشته است(جزئیات بیشتر) امری که حزب‌الله آن را تأیید نکرده است.

رژیم صهیونیستی پس از تهدید حزبالله به تلافی خون شهدای حمله اخیر، سامانه پدافندی گنبد آهنین را در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی در مجاورت مرز جنوب لبنان مستقر کرده است. در همین حال پایگاه خبری اسرائیل نیوزفید هم گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی، سطح آمادگی نیروهای خود را در مرزهای شمالی و در مناطق مجاور سوریه و لبنان افزایش داده است.