درخواست یک میلیاردی آدم‌ربایان از خانواده گروگان

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ محمدیان در خصوص دستگیری ۴ باند آدم‌ربایان در پایتخت، اظهار داشت: در تاریخ اول آذرماه سال جاری فردی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اعلام کرد که فرزندش سعید ۲۳ ساله ربوده شده و آدم‌رباها در یک تماس تلفنی درخواست یک میلیارد تومان وجه نقد داشتند.

وی با اشاره به اینکه آدم‌رباها ۴۸ ساعت به خانواده فرد ربوده شده فرصت داده بودند، گفت: این افراد گفته بودند در صورتی که وجه نقد تهیه نشود فرزندتان را به قتل می‌رسانیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: پس از این موضوع، همکاران ما به صورت ویژه پرونده را مورد بررسی قرار دادند و موفق شدیم هویت احتمالی دو نفر از افرادی که در جریان آدم‌ربایی نقش داشتند شناسایی کنیم، اما این افراد که متوجه حضور پلیس در پرونده شده بودند پس از ۴۸ ساعت گروگان را آزاد کردند.

محمدیان تصریح کرد: همکاران ما ترجیح دادند با تحمل بیشتری همه افراد را شناسایی و به طور همزمان دستگیر کنند که سرانجام در تاریخ ۲۳ دی‌ماه سال جاری ساعت ۵ صبح در یک عملیات همزمان در تهران، کرج و دو شهر حاشیه این افراد را دستگیر کردند.

وی با تأکید بر اینکه پرونده در دادسرای ناحیه ۲۷ در حال رسیدگی است، گفت: جرم آدمربایی مجازات سنگینی دارد، ضمن اینکه این چهار نفر هدف خود را دریافت پول اعلام کرده بودند.