استقبال صریح ایران از قطعنامه شورای امنیت

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از قطعنامه کميته حقيقتياب سازمان ملل متحد مبني بر محکوميت حمله اسرائيل به کاروان غزه استقبال کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل " افکار "؛ اداره کل مطبوعات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه(۲ مهر) با ارسال نمابر به شبکه پرس تی‌وی گزارش داد، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران حمایت کشورمان را از قطعنامه ضد اسرائیلی سازمان ملل درباره حمله ددمنشانه و ضدانسانی این رژیم به کاروان کمک‌رسانی به غزه، اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در جمع خبرنگاران، این حادثه را بیان‌گر گوشه‌ای از ماهیت ضدبشری رژیم صهیونیستی دانست.

وی همچنین بر اقدام فوری مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی برای محاکمه سران جنایت‌کار این رژیم اشغال‌گر تاکید کرد.

مهمان‌پرست همچنین درباره آغاز مذاکرات بین گروه‌های فلسطینی در دمشق گفت: " جمهوری اسلامی ایران از مذاکره بین دو گروه فلسطینی حماس و فتح در دمشق با هدف مصالحه به عنوان اقدامی ضروری و مثبت در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند. "

وی افزود: " جمهوری اسلامی ایران وحدت بین گروه‌های فلسطینی را برای مساله فلسطین امری ضروری می‌داند. "

سخنگوی وزارت امور خارجه بر مقاومت همه‌جانبه در برابر رژیم غاصب صهیونیست به عنوان تنها راه‌حل برای احقاق حقوق حقه مردم فلسطین تاکید کرد و این مذاکرات را گامی مهم در این امر دانست.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش اخیر خود که چهارشنبه(۳۱ شهریور) منتشر شده است، حمله کماندوهای نیروی دریایی ارتش اسرائیل به کاروان آزادی غزه را که به کشته شدن ۹ تن از شهروندان ترکیه انجامید، محکوم کرده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنین در این گزارش، حمله کماندوهای اسرائیلی به کاروان آزادی غزه در آب‌های بین‌المللی را " نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی " دانسته است.

در گزارش جدید سازمان ملل آمده است، کماندوهای اسرائیل در حمله وحشیانه خود به کاروان آزادی غزه، جنایاتی چون " قتل عمد، شکنجه و رفتارهای غیرانسانی " مرتکب شده‌اند.

/ب+