بدهی ۱۲۰میلیاردتومانی یک نفر به بانک!

عزتالله يوسفيان با تاكيد بر اينكه در بررسي معوقات بانكي مشخص شد بسياري از اين افراد با همكاري مسئولان و كارمندان بانكها وثيقهها را به قيمتهاي غيرواقعي ارزشگذاري كردهاند، افزود: فردي ۱۲۰ميليارد تومان به نظام بانكي كشور بدهكار است اما مشخص شد در نظر دارد يك بانك خصوصي با ۵۰هزار ميليارد تومان داير كند كه ستاد اعلام كرد مانع فعاليت اين بانك خواهد شد كه فرد به سرعت بدهي خود را پرداخت كرد.
به گفته وی بسیاری با این شرایط زمانی که فعالیت ستاد را درک کردند بدهی‌های خود را پرداخت کردند.

به گزارش فارس، وی با اعلام اینکه هم اکنون تمامی مدیران عامل بانک‌های دولتی کشور براساس دستور ستاد تغییر کرده اند، اظهار داشت: براساس آخرین مصوبه این ستاد همچنین تمام اعضای هیئت مدیره بانک‌های کشور نیز تغییر خواهند کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه معوقات بانکی کشور ۵۰هزار میلیارد تومان است، افزود: به اندازه یک چهارم نقدینگی کشور معوقات بانکی در کشور وجود دارد و هیچ نظام اقتصادی نمی‌تواند این بار سنگین را تحمل کند.

وی با بیان اینکه ۶هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی در اختیار ۴۳نفر در کشور است، اظهار داشت: از میزان معوقات بانکی کشور ۲هزار میلیارد تومان نیز در اختیار ۴۱ نفر قرار دارد.
یوسفیان ادامه داد: ۸۴نفر نیز در کشور به عنوان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ۸ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی را در اختیار دارند.