شکایت بازیکن پرسپولیس راه به جایی نبرد

اواخر شهریور ماه امسال بود که بعد از اطلاعیه سازمان لیگ مبنی بر ابطال کارت معافیت از خدمت ۱۳ بازیکن فوتبال، برخی رسانهها از ابطال کارت معافیت از خدمت ماهینی بازیکن پرسپولیس خبر دادند؛ خبری که ماهینی و محمود خوردبین از آن ابراز بی اطلاعی میکردند.

چند روز بعد از گمانه‌زنی رسانه‌ها، یکم مهر ماه سازمان لیگ به طور رسمی و طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا، کارت معافیت علی حمودی از باشگاه سپاهان اصفهان و حسین ماهینی از باشگاه پرسپولیس تهران باطل شده است و تا تعیین وضعیت خدمت نظام وظیفه، بازیکنان فوق نمی‌توانند تیم فوتبال طرف قرارداد خود را همراهی کنند.

بلافاصله بعد از اطلاعیه رسمی سازمان لیگ مبنی بر ابطال کارت معافیت ماهینی، وی شکایتی را نسبت به تصمیم سازمان وظیفه عمومی ناجا و سازمان لیگ در دیوان عدالت اداری مطرح کرد و خواستار صدور دستور موقت در این رابطه باشد اما شعبه رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری، درخواست اول ماهینی یعنی صدور دستور موقت را نپذیرفت.

علی‌اکبر بختیاری مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری، پنجم مهر ماه درباره رسیدگی به شکایت حسین ماهینی در دیوان عدالت اداری اظهار داشت: این فرد دادخواستی را در دیوان عدالت اداری تقدیم کرده و به تصمیم سازمان نظام وظیفه و فدراسیون فوتبال اعتراض کرده است.

وی ادامه داد: ماهینی با این ادعا که این تصمیم‌، فعالیت فوتبالی او را مختل کرده است، شکایتی را مطرح کرده که طی آن دو خواسته دارد؛ درخواست اول وی صدور دستور موقت برای لغو این تصمیم و درخواست دوم نیز لغو کامل آن است.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره تصمیم‌گیری شعبه رسیدگی‌کننده به این شکایت گفت: درباره بخش اول، شعبه رسیدگی‌کننده این درخواست را موجه ندانست و رأی موقت صادر نکرد و درباره درخواست دوم هم پرونده در شعبه مربوط مفتوح است.

اکنون چهار ماه از شکایت حسین ماهینی در ارتباط با ابطال کارت معافیت‌اش می‌گذرد؛ کارت معافیتی است که مقدمات فراهم شده برای دریافت آن از نظر سازمان نظام وظیفه عمومی جعلی بوده است.
بختیاری مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره آخرین وضعیت پرونده حسین ماهینی گفت: در این پرونده تبادل لایحه صورت گرفته و سازمان وظیفه عمومی و سازمان لیگ نسبت لوایح دفاعی خود را ارسال کردند.

به گفته وی پرونده شکایت ماهینی از تصمیم سازمان وظیفه عمومی و سازمان لیگ در وقت نظارت برای صدور رای قرار دارد.

از دیگر بازیکنانی که به دلیل ابطال کارت معافیت از خدمت‌شان، نسبت به تصمیم سازمان وظیفه عمومی و سازمان لیگ به دیوان عدالت اداری شکایت کردند، سروش رفیعی بازیکن فولاد خوزستان بود.
شعبه دیوان عدالت اداری بر خلاف شکایت ماهینی، با درخواست نخست رفیعی مبنی بر صدور دستور موقت موافقت کرد و رفیعی بلافاصله آن را به سازمان لیگ ارایه داد و به بازی در فولاد مشغول شد.

علی‌اکبر بختیاری دوازدهم آذر ماه در خصوص علت صدور دستور موقت در پرونده سروش رفیعی گفت: پرونده این بازیکن از این حیثکه مدعی شده بود، معافیت کفالت پدرش را دارد و پدرش نمی‌تواند بدون او زندگی کند، با سایر پرونده‌های کارت معافیت سربازی بازیکنان فوتبال تفاوت داشت. به همین جهت شعبه دیوان دستور موقت صادر کرد تا از ابطال کارت معافیت وی جلوگیری شود.

شکایت رفیعی بعد از شکایت ماهینی در دیوان عدالت اداری مطرح شده بود اما با توجه به صدور دستور موقت، پرونده بر اساس قانون، خارج از نوبت در دستور رسیدگی دیوان عدالت اداری قرار گرفت و نهایتا شعبه دیوان رای ماهیتی خود را در خصوص این پرونده صادر و شکایت رفیعی نسبت به تصمیم سازمان وظیفه عمومی را رد کرد.
بعد از حسین ماهینی و سروش رفیعی تاکنون فوتبالیست دیگری نسبت به ابطال کارت معافیت خود به دیوان عدالت اداری شکایت نکرده است البته حجت الاسلام موسی قربانی معاون قضایی رییس دیوان عدالت اداری در این خصوص معتقد است اینها معمولا یک نفر را جلو میاندازند تا اگر دیدند به جایی رسید، بلافاصله سایرین نیز اقدام کنند که به این نوع پروندهها، پروندههای سریالی میگوییم. اگر دو بازیکن قبلی که شکایت کرده بودند، به نتیجه دلخواه میرسیدند، حتما سایرین نیز شکایت میکردند.