اختلال سراسری اینترنت مخابرات در تهران

به گزارشافکارنیوز،اینترنت یکی از اجتناب‌ ناپذیرترین ابزار برخی کسب‌وکارهای امروزی و حتی برای برخی که در امر تجارت فعال هستند، موضوعی حیاتی تلقی می‌شود زیرا پای پول در میان است.

لذا ضریب پایداری آن، تأثیر چشم‌گیری در رونق کسب‌وکار دارد و به بهبود امور کاری می‌افزاید؛ هرچند که جایگاه آن در موضوعات علمی و تحقیقاتی نیز به اثبات رسیده است.

روز گذشته اینترنت شرکت مخابرات در برخی مناطق تهران از جمله حومه نارمک، میدان امام حسین(ع) و خیابان مطهری که دارای پیش شماره‌های " ۷۷ " و " ۸۸ " بودند دچار قطعی یکپارچه از حوالی ساعت ۱۴ تا ۱۹ بود.

سرویس " ۲۰۲۰ " هم که پشتیبان اینترنت پرسرعت این شرکت است، کاملا از دسترس خارج شده و امکان تماس با این شماره وجود نداشت؛ در حالیکه انتظار می‌رود حداقل کارشناسان به ذکر دلایل اختلال بپردازند و مشترکان را از نگرانی درآورند.

حال با گذشت یک روز از چنین اختلال به نسبت چشم‌گیری، تماسی با سامانه " ۲۰۲۰ " مخابرات گرفتیم و بعد از انتظار ۵ دقیقه‌ای، دلیل چنین موضوعی را جویا شدیم که در پاسخ این طور عنوان شد: روز گذشته اختلال سراسری برای تهران وجود داشته و تنها منطقه شما نبوده است. امروز دیگر قطعی نخواهیم داشت.

این اختلالات زمانی رخ می‌دهد که اسماعیل رادکانی معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت از آغاز اجرای توافقنامه سطح کیفیت خدمات اینترنت در کشور خبر داده و گفته است: شرکت ارتباطات زیرساخت ملزم خواهد بود که به شرکت‌های اینترنتی و اپراتورهای موبایل، پهنای باند اینترنت را در سطوح کیفی تعریف شده ارائه دهد و در صورتیکه کیفیت خدمات از خدمات مدنظر پایین‌تر بیاید، جریمه و خسارت پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ارائه دهندگان خدمات اینترنت مانند PAPها و اپراتورهای موبایل نیز ملزم می‌شوند بابت ارائه خدمات به مشترکان، سطح کیفیت خدمات را تعریف کنند و طبق این توافقنامه در سطوح تعریف شده خدمات دهند.

رادکانی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر زیرساخت و شرکتهای اینترنتی و اپراتورها، کاربران نهایی اینترنت نیز ذینفع خواهند بود، خاطر نشان کرد: کاربران بدون آنکه هزینه بیشتری پرداخت کنند از سرویس با شفافیت بیشتری بهرهمند میشوند.