از خوشحالی داخل رینگ گریه کردم

به گزارشافکارنیوز، دور چهارم مبارزات بوکس حرفه‌ای جهان روز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه در صوفیه بلغارستان با حضور بهترین‌های جهان و زیر نظر فدراسیون جهانی بوکس آماتور برگزار شد و احسان روزبهانی دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی اینچئون در وزن ۸۱ - کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل به مصاف حریف آفریقایی خود رفت با شکست این حریف سهمیه المپیک برزیل را کسب کرد.

احسان روزبهانی پس از کسب سهمیه المپیک برزیل گفت: خوشحالم از اینکه به عنوان نخستین ورزشکاری ایرانی توانستم سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کنم. برای رسیدن به این مهم، ماه‌ها تمرینات انفرادی را زیر نظر اکبراحدی و دکتر بهرامی نژاد پیگیری می‌کردم و خوشحالم که سرانجام مزد زحماتم را در بلغارستان گرفتم.

وی در ادامه افزود: با توجه به سرماخوردگی که پیش از اعزام به مسابقات داشتم هفته آخر نتوانستم تمرینات خوبی را داشته باشم و نگران این موضوع بودم، اما به لطف خدا شرایطم یکی دو روز قبل از اعزام بهبود پیدا کرد و تقریبا با آمادگی راهی محل برگزاری مسابقات شدم.

روزبهانی در مورد چهارمین مبارزه خود در رینگ مسابقات بوکس حرفه‌ای جهان خاطرنشان کرد: به خاطر بالا بودن حساسیت این رقابت‌ها در واقع بهترین‌ها دنیا در این مسابقات حضور داشتند که همه آنها از روز اول برای کسب سهمیه المپیک وارد رینگ شده بودند، هر چه مسابقات جلوتر پیش می‌رفت رقابت‌ها سخت تر می‌شد. خدا را شاکرم که در سخت‌ترین مسابقه حریفم را شکست دادم. نماینده موریتانی واقعا یک بوکسور سرسخت و حرفه‌ای بود. این مسابقات در ۸ راند برگزار شد که خیلی نفس‌گیر بود، اما خوشحالم که بازی در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به سود من به پایان رسید و در پایان سهمیه حضور در المپیک را کسب کردم.

بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم تیم ملی در پایان گفت: به خاطر فشاری که در مسابقات حاکم بود شرایط خوبی ندارم، اما خیلی خوشحالم که توانستم به عنوان اولین ورزشکار ایرانی سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کنم. به قدری خوشحال بودم که پس از کسب سهمیه المپیک در رینگ گریه کردم.