گروه بین الملل -

سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، روز جمعه اعلام کرد که اسراییل به دلیل حمله هوایی‌ای که منجر به شهادت ۶ نفر، ازجمله یک ژنرال ایرانی، و ۶ تن از اعضای حزب الله شد، باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه باشد. او خاطرنشان کرد که انتقام ایران " به مراتب سخت‌تر " خواهد بود و در ادامه افزود که اسراییل باید بداند که پاسخ تهران الزاماً از سرحدات اسراییل و سوریه انجام نخواهد شد، بلکه " در هر کجای جهان که صهیونیست ها حضور دارند، می تواند به وقوع بپیوندد ".

به گزارشافکارنیوزبه نقل i۲۴؛ در زمان تشییع پیکر نظامیان ایرانی که در حمله هوایی علیه جولان سوریه کشته شدند، سردار جعفری گفت که " صهیونیست ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر " در منطقه باشند. او خاطرنشان کرد که سپاه پاسداران " تا نابودی کامل این جرثومه فساد به حمایت خود از پیکارجویان مسلمان در منطقه " ادامه خواهد داد.

ایران که دولت یهود را به رسمیت نمی شناسد و مرتباً از نابودی آن سخن می گوید، کمک های نظامی و مالی برای گروه‌های فلسطینی جهاد اسلامی در نوار غزه و شبه نظامیان حزب الله در لبنان تأمین می کند. تهران دارای موشک‌هایی است که قادرند اسراییل را مورد هدف قرار دهند، ولی تاکنون هیچ گونه حمله نظامی مستقیمی علیه دولت یهود انجام نداده است.


اتهام اسراییل به واشنگتن: ۸۰ درصد از خواسته های تهران اجابت شده
به گفته مسؤولان عالی رتبه اسراییلی نزدیک به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، ایالات متحده از هم اکنون آمادگی خود را نسبت به اصل رسیدن به توافق با ایران اعلام کرده؛ این توافق به ایران امکان غنی سازی اورانیوم و تولید بمب طی چند ماه آینده را خواهد داد.

شبکه اسراییلی آروتس ۱۰، روز جمعه گزارش کرد که براساس این توافق، ایران می تواند غنی سازی را در بیش از ۷۰۰۰ سانتریفوژ ادامه دهد که به گفته منابع اسراییلی گمنام، توان تولید تسلیحات اتمی ازسوی تهران " طی چند ماه آینده بسیار بیشتر از آنچه تصور می شد خواهد بود ". باز هم به گفته همین منابع، ایالات متحده به ۸۰ درصد از خواسته های ایران پاسخ مثبت داده است.

شبکه عمومی اسراییلی آروتس ۲ نیز در همین راستا موضع گیری کرده و می گوید که ایالات متحده آماده بود تا به ایران اجازه دهد غنی سازی در ۶۵۰۰ سانتریفوژ از ۹۰۰۰ سانتریفوژش را ادامه دهد. این شبکه افزود که آمریکایی ها یک فرصت ۱۰ تا ۱۵ ساله را پیشنهاد کرده اند که این مسأله کاملاً به ایران در زمینه هسته ای آزادی عمل خواهد داد.


نتانیاهو: روابط بد با اوباما بهتر از توافق بد با ایران است
قرار است نخست وزیر اسراییل در تاریخ ۳ مارس در برابر کنگره آمریکا درخصوص پرونده اتمی ایران سخنرانی کند. سخنانی که بنیامین نتانیاهو بیان خواهد کرد، درواقع منشأ سردرگمی دیپلماتیکی است که پایه های کمپین انتخاباتی اسراییل و سیاست داخلی آمریکا را تعیین می کند.

رییس دولت روز جمعه اظهار داشت که قصد ندارد علیه رییس جمهور اوباما صحبت کند و به انتقاد از عدم توافق وی در تشدید تحریم ها علیه تهران بپردازد، ولی به موضع گیری او درخصوص توافقی که قرار است میان ایالات متحده و ایران برقرار شود اشاره خواهد کرد.

نخست وزیر اسراییل در زمان دیدار از مرز شمالی اظهار داشت: " مشکلات مربوط به سخنرانی من در ایالات متحده را می توان حل کرد، ولی اگر ایران سلاح اتمی تولید کند، حل و فصل آن به مراتب سخت تر خواهد بود[…] ما به طور ثابت مورد حمله ایران هستیم که درتلاش است ما را از اینجا ریشه‌کن کند. "

تنش میان اسراییل و ایران پس از حمله هوایی اسراییل در بلندی های جولان در سوریه به ناگهان افزایش یافته است.