به گزارش افکارنیوز، نشریه فرانسوی " اکسپرس” نوشت: هفته نامه " الوطن الان” چاپ رباط پایتخت کشور آفریقایی مغرب در شماره اخیر خود تصویری از " فرانسوا اولاند” رییس جمهوری فرانسه را با یوینفورم نازی های آلمان به تصویر کشیده و او را به هیتلر شبیه کرده است.

نشریه " الوطن الان” مغرب همچنین نوشت: آیا فرانسوی‌ها می خواهند اردوگاه های وحشتناک هیتلری را علیه مسلمانان احیا کنند؟

پاسخ نشریه عرب به توهین شارلیابدو +عکس

تصویرسازی اولاند روی جلد نشریه مغربی

مدیرمسئول نشریه مغربی در تماس با " تی وی انفو” اعلام کرد که شخصا مسئولیت چاپ این تصویر و مطلب را برعهده می گیرد.

این اقدام هفته نامه مغربی می تواند در روابط پاریس – رباط خدشه وارد کند ولی مدیرمسئول نشریه با صراحت بیان کرده که پای هر نوع واکنشی می ایستد.

دولت فرانسه تاکنون در این باره واکنشی از خود نشان نداده است اما به نظر می رسد این اقدام صریح آغازی باشد بر واکنشهای صریحتر کشورهای مسلمان نسبت به رفتار زشت و زننده ای که از سوی یک نشریه فرانسوی صورت گرفته است.

یادآور کافه فیلم درخشان بوگارت

کشور مغرب در شمال غربی آفریقا یکی از دیدنی‌ترین کشورهای آفریقاست، رباط، کازابلانکا، فاس و طنجه مهمترین شهرهای این کشور هستند که آثار تاریخی و دیدنی بسیاری در آنها وجود دارد و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

این کشور از آن جهت می تواند برای علاقمندان سینما جذابیت داشته باشد که بدانند مرکز اتفاقات درام مشهور "کازابلانکا” ساخته مایکل کورتیز در کافه ای در کازابلانکا واقع در مغرب است. همان کافه ای که یک آمریکایی قاطع به نام "ریک”(با بازی همفری بوگارت) آن را می گرداند!