پیام مخفی موساد - سیا به ایران

به گزارش افکارنیوز، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» طی گزارشی تحت عنوان «پیام مخفی آمریکا و اسراییل در عملیات ترور عماد مغنیه» ‌نوشت: در گزارش عملیات ترور «عماد مغنیه» وزیر دفاع حزب الله لبنان طوری وانمود شده که انگار موساد نقش دوم را ایفاء می‌کرده و سیا، سازمان جاسوسی آمریکا، در راس این عملیات قرار داشته است اما این جریان در واقع یک اغراق رسانه‌ای است که ابتدا روزنامه‌های «واشنگتن پست» و سپس «نیوزویک» در‌ آمریکا آن‌را انتشار دادند ولی در واقع این سازمان موساد بود که در راس این عملیات قرار داشت.

جرزوالم پست در ادامه ضمن تاکید بر همکاری پایاپای موساد _ سیا در ترور عماد مغنیه نوشت: معمولا در عملیات بسیار مهم موساد دوست دارد تا آن‌را به تنهایی اجرا کند اما در زمینه عملیات مغنیه بین موساد و سیا تبادل اطلاعاتی وجود داشته است.

جرزوالم پست در خاتمه نوشت: انتشار عملیات مشترک سیا و موساد نه تنها پیامی به مردم اسرائیل و نتانیاهو بود بلکه انتشار این گزارش چالشی برای حزب‌الله و پیامی برای ایران است و به آن‌ها می‌گوید نبرد شما نه تنها با اسرائیل بلکه با آمریکا نیز می‌باشد.

این پیام همچنین می‌گوید: به نحوه همکاری دستگاه اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل نگاه کنید که به خاطر سیاست‌های نامطلوب نخست وزیر اسرائیل در خطر بود.

گفتنی است، «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله لبنان در یک حادثه بمب‌گذاری در دمشق به شهادت رسید. این انفجار روز ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ درون یک خودروی میتسوبیشی پاجرو نقره‌ای رنگ در یکی از خیابان‌های دمشق به وقوع پیوست.

شهید مغنیه وقتی به خودروی پارک شده نزدیک شد، بمبی که در یک تایر یدکی در پشت خودرو نصب شده بود، منفجر شده و موجب شد که مغنیه در همانجا به شهادت برسد.