به گزارش افکارنیوز، حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه مربیان چند رشته از جمله کشتی و تکواندو از کم بودن مبلغ جوایز بازی‌های آسیایی اینچئون ابراز ناراحتی کرده‌اند، گفت: نفس اینکه از ورزشکاران، مربیان و سرپرستان به خاطر حضور شایسته‌شان در بازی‌های آسیایی تقدیر و تشکر شود، بسیار خوب است اما اینکه بخواهیم اندازه‌گیری کنیم شاید یک مقدار اندازه‌ها متفاوت باشد و در این مورد اگر اعتراضی صورت گیرد فکر نمی‌کنم درست باشد و از ارزش کاری که آنها انجام دادند کم می‌کند.

وی ادامه داد: ‌هدیه دادن و پاداش دادن علاوه بر پولی است که مربیان به ورزشکاران دریافت می‌کنند. مربیان ما با فدراسیون‌ها قرارداد دارند و بر اساس قراردادهایشان حقوق‌شان پرداخت می‌شود. به مناسبت موفقیت در بازی‌های آسیایی هم پاداشی یکسان داده شده و چندان هم کم نیست. فکر می‌کنم بهتر این است که کسی هدیه‌ای می‌گیرد از کسانی که هدیه را می‌دهند تشکر کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه به نظر می‌رسد با این صحبت‌ها چیزی به پاداش آنها اضافه نخواهد شد، گفت: این پاداش‌ها بر اساس ضوابط تعیین شده و برای تمام رشته‌های ورزش است بهتر است ما اجر معنوی کار را پایین نیاوریم.

سجادی عنوان کرد: قرار است از فردا ورزشکاران و مربیان تا ۲۰ روز آینده برابر برنامه‌ای که تعیین شده، ‌ جایزه‌های خود را دریافت کنند.

وی در مورد پرداخت پاداش ورزشکاران جانباز و معلولی که چندین مدال را در اینچئون کسب کرده‌اند، ‌گفت: این مورد هم آئین‌نامه خاص خود را دارد و برای مدال‌های دوم، سوم و بعد از آن مقدار کمی از پاداش مدال اول کاسته می‌شود.

معاون وزیر ورزش وجوانان در مورد اینکه ارزیابی وزارت ورزش از عملکرد کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال چیست، گفت: عملکرد وی را باید فدراسیون فوتبال ارزیابی کند و منتظر ارزیابی آنها هستیم. قطعا وزارت ورزش هم نظارت خواهد کرد. اما دخالتی نخواهیم کرد. فدراسیون فوتبال خودش در این زمینه تصمیم خواهد گرفت. برای مربیان تیم ملی کمیته فنی، کمیته مربیان و هیأت رئیسه تصمیم خواهند گرفت.

سجادی در مورد اینکه آیا از لحاظ وزارت ورزش تیم ملی و کی‌روش قابل قبول بوده یا خیر، گفت: کار تیم ملی را خوب ارزیابی می‌کنیم. در حد خودشان ظاهر شدند. تلاش کردند و کم نگذاشتند. حالا همه چیز بستگی به شرایط مسابقه دارد. در بازی آخر هم داور یک مقدار در نتیجه و شکست ما تاثیرگذار بود.

معاون وزیر ورزش وجوانان در خصوص وضعیت پرسپولیس و اینکه سیاسی مدیرعامل این باشگاه در زندان به سر می‌برد، چه خواهد شد، گفت: این باشگاه در حال حاضر با نایب‌رئیس هیأت مدیره اداره می‌شود و مشکلی ندارد.

وی در مورد وضعیت مهرداد پولادی و اینکه وزارت ورزش برای رفتن او به جام ملت‌های آسیا ضمانت‌هایی انجام داده بود، عنوان کرد: رفتن پولادی به جام ملت‌ها تصمیمی بود که مراجع ذیربط برای کمک به تیم ملی گرفتند ما درخواست کردیم برای رفتن پولادی کمک شود اما درخواست نکردیم این بازیکن به بی‌قانونی ادامه دهد. قطعا هم پولادی و هم سایر ورزشکاران باید تابع قانون باشند.

سجادی در مورد آخرین اخبار در خصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: سازمان خصوصی‌سازی قیمت‌گذاری را انجام داده و مراحل بعدی را پیگیری می‌کند. واگذاری این دو باشگاه تصویب شده و باید انجام شود.

وی در پایان در مورد فساد در ورزش و راه‌های مقابله آن عنوان کرد: برای مبارزه با فساد عزم‌مان جزم است. ما همیشه دنبال پیاده کردن قانون و ورزش پاک هستیم. فکر می‌کنم محیط‌های ورزشی ما اکثرا محیط‌های بسیار خوبی هستند. البته در هر محیطی ممکن است متخلفی باشد که با آن برابر قانون برخورد می‌شود.