دلیل تاخیر رای برای شکایت ژنرال از نکونام معلوم شد

به گزارشافکارنیوز، علی اکبر محمدزاده پیرامون پرونده قدیمی شکایت امیر قلعه‌نویی از جواد نکونام و دلیل صادر نشدن رای این پرونده، اظهار کرد: همان موقع که این پرونده را باز کردیم، همه تلاش خود را به کار بستیم تا از حاشیه‌سازی و جنجال آفرینی دوری کنیم. البته در این رابطه تحقیقات اولیه را انجام داده و منتظر نتیجه یک پرونده خاص هستیم.

وی در این باره توضیح داد: سوای این شکایت که در کمیته اخلاق پرونده‌اش مفتوح است، سرمربی تیم فوتبال استقلال یک شکایت هم در قوه قضائیه از جواد نکونام کرده که منتظریم اول نتیجه آن پرونده روشن شود، سپس رای خود را صادر کنیم.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا هنگام برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ایران قبل از اعزام به استرالیا، جواد نکونام به کمیته اخلاق فرا خوانده نشد، افزود: در آن برهه تیم ملی نیاز به آرامش داشت و باید ملاحظه نکات دیگری را هم می‎کردیم. به همین دلیل ترجیح دادیم در آن برهه به منظور جلوگیری از حاشیه‌سازی برای تیم ملی فوتبال که خودش را مهیای جام ملت‌های آسیا می‌کرد، از احضار کاپیتان تیم ملی جلوگیری کنیم.

وی در مورد این صحبت امیر قلعه‌نویی که در مصاحبه‌ای گفته بود «هر وقت بخواهد درباره کارلوس کی‌روش حرف می‌زند؟»، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم لحن سرمربی تیم فوتبال استقلال اینگونه باشد. در این مورد اخطار لازم را داده‌‍ایم و نمی‌خواهیم بی‌جهت فضا را متشنج کنیم. هدف اصلی کمیته اخلاق، دوری از حاشیه آفرینی بی‌مورد است.

محمدزاده در پایان گفت: از رسانههای ورزشی درخواست دارم با انتقال درست مفاهیم و همچنین دوری از حاشیهپردازی بیمورد، فضای فوتبال کشورمان را آرام کنند زیرا آنها نقش به سزایی در این موضوع دارند.