بازیکنی که هم دوست است و هم دشمن

به گزارش افکارنیوز، جاسم کرار در استقلال یک معضل است. آری یک معضل. بی‌تعارف یک معضل است. کرار مثل شمشیر دو لبه است. هم خوب است و هم بد.

هم جان را نجات می‌دهد هم جان می‌گیرد. لعنتی آدم نمی‌داند با این موجود چه کند. با او بسازد یا همزمان با این بازیکن بسوزد؟
از یک سو استقلال بدجوری به وجود کرار عادت کرده و اگر یک بازی نباشد، سیستم بازی این تیم به هم می‌ریزد. در خط میانی هیچ بازیکنی به اندازه کرار توپ نگه‌دار نیست. هیچ‌کس به اندازه او پاس نمی‌دهد. خلاصه در خط هافبک برای خودش یک وزنه است.

کرار اگر نباشد، استقلال بیش از نیمی از توپ‌هایش به خط حمله نمی‌رسد. چون حد فاصل خط میانی با خط حمله را کرار پر می‌کند. هم توپ می‌گیرد و بازی را معطل می‌کند و هم بی‌وقفه پاس می‌دهد. آن هم چه پاس‌هایی… هر پاس او بوی گل می‌دهد. هر پاس کرار مثل یک لقمه آسان است برای بلعیدن.

این از خوبی‌هایش اما وای به حال اینکه سر لج بیفتد. این بازیکن واقعاً اعصاب ندارد. اعصابش ضعیف است و با یک حمله از کوره در می‌رود. بگذریم از اینکه دیگران هم سر به سرش می‌گذارند. نمی‌دانیم به خاطر عقبه عراقی بودنش است یا اینکه واقعاً در زمین اخلاق ندارد اما هر چه هست اینکه بازیکنان حریف حتی به زلف‌ افشان کرار هم رحم نمی‌کنند. چنان موی سرش را می‌پیچانند که انگار با او دشمنی دارند!

با این همه این کرار است که وقتی خون به مغزش نمی‌رسد برای بار هزارم یک بازی را به جنجال می‌کشد. حتی ابایی هم ندارد که به داور حمله کند. در آن لحظه از هیچ چیز نمی‌ترسد. این بازیکن استاد محروم کردن خویش است. انگار به دنیا آمده تا در فوتبال دعوا کند و محروم شود.
کرار همان قدر که به درد استقلال می‌خورد و در ۵۰ درصد گل‌های تیمش سهیم است، هر‌گاه خودش را با این جار و جنجال‌ها به حاشیه می‌برد، به استقلال ضربه می‌زند. او هم رفیق تیمش است و هم دشمن. هم در کنار استقلال است و هم مقابل تیم.
سرمربی و مدیرعامل را این کرار جان به لب کرده. نه می‌توانند کامل قید او را بزنند نه می‌توانند ساده از کنارش عبور کنند.
به نظر شما چه کنند با این جاسم کرار؟ تحملش کنند و بگویند باز به کارهایت ادامه بده یا تنبیه‌‌اش کنند؟ کرار ظاهراً به هیچ صراطی مستقیم نیست. حیف واقعاً، حیف. بازیکنی با این همه استعداد افسوس که همیشه برای تیمش دردسرساز است!

سابقه هنرنمایی‌های کرار در رختکن
جاسم کرار روز چهارشنبه برای تکمیل رفتار خاص خود، داخل رختکن هم هنرنمایی کرد و نشان داد در عرصه ورزش‌های رزمی هم استعدادهایی دارد! البته هنرنمایی‌های او در رختکن سابقه‌دار بود و هر چند سال یک بار عیان می‌شود. او در زمستان ۱۳۸۹ پس از شکست عراق مقابل ایران در جام ملت‌ها در رختکن تیم‌ملی کشورش کتک‌کاری کرد. او کمتر از یک سال بعد از ناکامی ۴ بر ۲ استقلال مقابل ملوان در رختکن حسابی گرد و خاک کرد و روز چهارشنبه هم در کرج این روند را تکمیل کرد تا نشان بدهد کلاً بازیکن نظم‌گریزی است.

بازیکن عراقی امروز در کمیته انضباطی استقلال
کرار اخراج موقت شد!
كرار اخراج موقت شد! ديروز و پيش از اينكه تمرين استقلال آغاز شود با جاسم كرار تماس گرفته و به او گفته شد فعلاً حق شركت در تمرينات استقلال را ندارد تا در نشست انضباطي باشگاه شركت كند. اگر اتفاق خاصي رخ ندهد كرار امروز با حضور در دفتر باشگاه استقلال پيرامون اتفاقات افتاده در بازي با سايپا و تمرين پنجشنبه استقلال پاسخگو خواهد بود. به نظر ميرسد همچون دفعات گذشته با يك جريمه نقدي و توبيخ كتبي ماجراي كرار و استقلال تمام شود و او باز در آيندهاي نزديك رفتارهايش را تكرار كند.