فیلم های که امروز در جشنواره به نمایش در می آیند

به گزارش افکارنیوز، فیلم‌های مزارشریف، آتلان، آزادی مشروط، شیفت شب، شرفناز، پدر آن دیگری در هفتمین روز از نمایش در بخش‌های سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و هنر وتجربه به نمایش در می‌آیند.
" مزارشریف "
به کارگردانی حسن برزیده است و محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. در خلاصه داستان این اثر سینمایی که حسن برزیده فیلمنامه آن را نوشته، آمده است: مرداد ماه سال ۱۳۷۷ کنسولگری ایران، پس از سقوط مزار شریف و تصرف آن به دست طالبان شاهد جنایتی هولناک و کشتار دیپلمات‌های ایران در افغانستان بود. حسین یاری، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، علی عطایی، رضا عزیزی، مسعود سخایی، مهدی آگاهی، عمار تفتی، ابراهیم برزیده، پدرام یوسفی، محمد آقامحمدی، امیرحسین فتحی، حسین باشه آهنگر و عباس حبیبی بازیگران «مزار شریف» هستند.
" آتلان "
نویسنده، کارگردان و پژوهشگر: معین کریم‌الدینی، این فیلم مستند زندگی پُر فراز و نشیب یک مربی ترکمن و اسبش را روایت می‌کند.
" آزادی مشروط "
به کارگردانی حسین مهکام، با مضمون اجتماعی روز و با محوریت توجه به زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی در جامعه است. شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، علیرضا آقاخانی، علیرضا مظفری، محمد کارت، محمد علی کیانی، بهاران بنی احمدی، میثم غنی زاده از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
" شیفت شب "
به کارگردانی نیکی کریمی روایت زنی به نام ناهید است که در خیابان‌های تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند. محمدرضا فروتن، لیلا زارع، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، حسین پاکدل، اکبر رحمتی، روح‌الله محرابی، سعیده عرب، شایان خلیلی، یاس نوروزی بازیگران این فیلم هستند.
" شرفناز "
حسن نجفی این فیلم را کارگردانی کرده است. درخلاصه داستان این فیلم آمده است: شرفناز بیم آن دارد که الیاس به سرنوشت احمد دچار شود. او سالهاست به فرار از این جهنم دره می‌اندیشد. تا اینکه یک روز دست الیاس را گرفته و می گریزد. این فرار به گوش جمعه می‌رسد و … حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی، یاسمن اوسیوند بازیگران این فیلم هستند.
" پدر آن دیگری "
جدیدترین ساخته یدالله صمدی است. داستان این فیلم درباره جوانی به نام شهاب است که در بیستمین سالروز تولدش با دیدن عکسهایی از دوران کودکی، خاطرات آن روزها را از نظر میگذراند. او در دوران کودکی برای مقابله با بی توجهی خانواده و سرکوفتهای پدرش مبنی بر این که خنگ است تصمیم میگیرد صحبت نکند. از همین روز تا سن مدرسه همگان گمان میبردند که شهاب خنگ و عقب افتاده است و قادر به تکلم نیست تا اینکه روزی مادربزرگ پی به راز شهاب می برد... حسين ياري، هنگامه قاضياني، بنفشه صمدي، مريم سعادت، افشين نخعي، رامونا شاه، سعيد کريمي،اکبر عبدي،جمشيد مشايخي، ثريا قاسمي، فريده سپاه منصور، شمسي فضل الهي، محمد ابهري، مهديار عزيزي، پارسا مشيري، سينا محمدي فر، آروند کريمي در این فیلم هنرنمایی میکنند.