چرایی سفر نتانیاهو به آمریکا

به گزارش افکارنیوز، " حسین معین آبادی " پیرامون دعوت از نتانیاهو برای حضور در نشست مشترک کنگره آمریکا و سخنرانی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار داشت: در شرایط کنونی دموکرات‌های قوه‌ی مجریه آمریکا و تعدادی از اعضای کنگره در ارتباط با ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران خوشبین هستند.



وی در ادامه افزود: چرا که تفاهماتی در زمینه به رسمیت شناختن حق ایران در مذاکرات هسته‌ای(یعنی آنچه که حداقل به رسمیت شناختن حق ایران تا ۵ درصد است) وجود دارد، اما در نقطه مقابل شاهد جناح تندرو جمهوری خواه کنگره هستیم که در حال حاضر دست برتر را دارند و چندان با روند گفتگوها موافق نیستند.



معین آبادی در رابطه با موضع رژیم جعلی صهیونیستی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از نحوه مذاکرات و دادن امتیازاتی که ممکن است منجر به حل مسئله اتمی ایران شود خشنود نیست، که این نوع دیدگاه در کنار نگاه دولت‌هایی چون عربستان قرار می‌گیرد.



این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: برهمین اساس رژیم جعلی صهیونیستی تلاش دارد که مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه نرسد، طبیعی است که با این نگاه کلان توانستند از سیاست خود مبنی بر ایران هراسی، امتیازات زیادی را از آمریکایی‌ها بگیرند و بتوانند از منافعی که طراحی کرده‌اند دفاع کنند.



معین آبادی با اشاره به روند فعلی مذاکرات بیان داشت: در حال حاضر روند فعلی به نفع رژیم صهیونیستی و جناح تندرو در آمریکا نیست و این رژیم در استراتژی خود موفق نشد، در واقع پیش‌بینی آن‌ها حمله و فشار بیستر بر ایران بود که این اتفاق نیافتاد، چرا که ما هم توانستیم حق قانونی‌مان را در رابطه با غنی‌سازی به اثبات برسانیم و امیدوارم بتوانیم امتیازات زیادی را از طرف مقابل بگیریم.



وی گفت: مخالفان به نتیجه رسیدن مذاکرات، در حال حاضر یکسری طرفدار در کنگره دارند که به دنبال تحریم بیشتر ایران و عدم خوشبینی نسبت به انجام مذاکرات هسته‌ای هستند، به عنوان مثال نتانیاهو در کنار جناح تندرو کنگره قرار می‌گیرد که خوشبختانه تعدادشان کم است چرا که دموکرات‌ها با اوباما همراه‌تر شده‌اند و تحریم‌های بیشتر را در دستور کار قرار نداده‌اند.



این کارشناس سیاست خارجی پیرامون سفر " نتانیاهو " با هدف تسریع تحریم و اعمال فشار بر روی دولت آمریکا، بیان کرد: طبیعی است که رژیم صهیونیستی در آینده بتواند از این آب گل الود ماهی خود را بگیرد و مسائل ایران حل نشده باقی بماند و در چارچوب آن بتواند به دولت فلسطین فشار بیاورد و مانع تشکیل یک دولت - ملت در فلسطین و دسترسی به سرزمین‌های واقعی‌اش شود.



معین آبادی در پایان خاطر نشان کرد: در نتیجه باید گفت حل مسائل ایران و آمریکا میتواند در اهداف آنها (صهیونیستها) تاثیر منفی بگذارد اما باید بدانند بهانههایی مثل ساخت بمب اتم هم در ارتباط با ایران کارگر نیست.