اساسنامه حزب رهروان در حال تدوین است

به گزارش افکارنیوز، تشکیل حزب از درون فراکسیون رهروان را اولین‌بار ابراهیم نکو نماینده رباط کریم(مورخ ۹۲/۰۷ / ۲۲) با فارس در میان گذاشته و گفته بود که در فراکسیون رهروان ولایت صحبت‌هایی مبنی بر اینکه آقای لاریجانی(رئیس مجلس شورای اسلامی) می‌خواهد حزب تاسیس کند، مطرح شده است.

آقای نکو گفته بود که حزب در حال تشکیل در فراکسیون رهروان ولایت متعلق به علی لاریجانی(رئیس مجلس شورای اسلامی) است اما آقای نعیمی‌رز که سخنگویی این فراکسیون را برعهده دارد تاکید دارد که حزب رهروان متعلق به آقای لاریجانی نیست و وی فقط حامی حزب رهروان ولایت خواهد بود.

محمدرضا باهنر که دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری را بر عهده دارد و در مجلس شورای اسلامی نائب رئیس دوم علی لاریجانی محسوب می‌شود نیز به فارس گفته بود که بنده شخصاً با آقای لاریجانی صحبت کردم و آقای لاریجانی گفتند که من در حزب رهروان حضور ندارم و دنبال تشکیل این حزب نیستم.

باهنر همچنین تاکید کرده بود که آقای لاریجانی گفتند که من از هر حزب و جبهه‌ای که معتدل باشد حمایت می‌کنم.

«برخی از اعضای فراکسیون ولایت که در مقوله حزب رهروان ولایت فعال هستند هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که تشکیلات سیاسی خود را در قالب حزب فعال کنند بنابراین بحث«جبهه» بودن نیز مطرح است» این جمله را آقای نعیمی‌رز اظهار می‌کند، بنابراین طبق گفته سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت هنوز حتی مشخص نیست که این تشکیلات سیاسی قرار است حزب باشد یا جبهه!

بهروز نعمتی نیز دیروز در گفت‌وگو با فارس تصریح کرده است که نام نهایی حزب هنوز به طور دقیق انتخاب و مشخص نشده و نام رهروان نام قطعی و نهایی حزب نخواهد بود. با این تفاسیر «حزب» یا «جبهه»، «رهروان» یا «غیر رهروان» همچنان از ابهامات بسیاری برخوردار است و این تشکیلات سیاسی به جای اینکه هر روز نمو و تکامل یابد داشته‌ای دیروزش را نیز از دست می‌دهد!

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که موضوع حزب یا جبهه رهروان ولایت به کجا رسید، اظهار داشت که در حال انجام دادن کارهای حزب هستیم و اساسنامه آن را نیز بعضی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت نگارش می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حزب رهروان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آماده می‌شود یا خیر، گفت: بله، ما در آینده‌ای نزدیک رسماً آغاز به کار خواهیم کرد.

حزب رهروان ولایت در حالی قرار است آینده‌ای نزدیک رسماً در فضای سیاسی کشور آغاز به کار کند که ایرج عبدی دبیر فراکسیون رهروان ولایت نیز ۲۰ روز پیش به فارس گفته بود که مقدمات کار برای ثبت حزب رهروان در وزارت کشور صورت گرفته و هفته آینده پیگیری‌ها برای ثبت آن انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرده بود که کار گروه‌های مختلفی برای پیگیری موضوعات در بخش‌های مختلف حزب تشکیل شده و پیگیری‌ها برای پیشبرد کار در حال انجام است.

گفتنی است فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت قویترین فراکسیون حاضر در مجلس نهم به شمار میرود چرا که تاکنون ۱۷۰ نمایندهٔ مجلس در آن عوضیت دارند و ریاست مجلس نهم شورای اسلامی نیز با اتفاق آرا این فراکسیون به علی لاریجانی واگذار شده است.