ظریف خبر رویترز را تکذیب کرد

به گزارش افکارنیوز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گزارش رسانه های غربی در خصوص محتوای مذاکرات با همتای امریکایی را دروغ پراکنی توصیف کرد و اظهار داشت: در هیچیک از ملاقات‌های انجام شده به هیچ وجه مباحثداخلی مطرح نشده و مطلب منتشره در این زمینه کذب محض است.

لازم به ذکر است خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به آمریکا هشدار داده است که عدم موفقیت در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای احتمالاً حکایت از مرگ سیاسی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران خواهد داشت و این خطر را به همراه دارد که بن‌بست یک دهه‌ای برنامه هسته‌ای ایران به پایان راه خود برسد.

طبق این گزارش، سه نفر از مقامات ارشد ایرانی اعلام کردند که ظریف در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در چندین نشستی که در هفته‌های اخیر داشته‌اند، نگرانی خود را در میان گذاشته است و این مقامات همچنین اعلام کردند که ایران این مسئله را با قدرت‌های گروه ۱ + ۵ نیز در میان گذاشته است.

رویترز ادامه داد، که قدرت‌های غربی تصریح کرده‌اند که این اقدام ایران احتمالاً یک تاکتیک مذاکره‌ای است تا آنها را ترغیب کند که امتیازات بیشتری ارائه دهند اما با اینحال موافق این ایده هستند که شکست مذاکرات می‌تواند به نفوذ سیاسی روحانی به شدت خدشه وارد آورد.

با این حال یکی از مقامات ارشد آمریکا این گزارشات مبنی بر آنکه مقامات ایرانی چنین هشدارهایی را به آمریکا دادهاند را رد کرد و در حالی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: ما ارزیابی سیاست ایران را به خود ایرانیها واگذار میکنیم، اما این شایعه نادرست است.