مجموعه استقلال از رفتار کرار دلخور هستند

به گزارشافکارنیوز،امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال - پیکان تهران ضمن تسلیت به محسن فروزان، دروازه بان استقلال و هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: استقلال در دو هفته اخیر روند خوبی را دنبال کرده است و آرامش بر کار ما حاکم بوده است.

«در هفته‌های گذشته دو برد ارزشمند داشتیم»، وی با بیان این جمله ادامه داد: هر بازی برای ما حکم فینال را دارد که یکی از همین فینال‌ها بازی با پیکان است. پیکان مربی خوبی مانند صمد مرفاوی دارد و این تیم هم مانند دیگر تیم‌ها در دیدار مقابل استقلال انگیزه‌های خاص خودش را خواهد داشت.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: باید مقابل تیم پرانگیزه پیکان عملکرد خوبی داشته باشیم و برای حفظ یا ارتقای جایگاه خود سه امتیاز این بازی را بگیریم.

قلعه‌نویی درباره بازیکنان مصدوم و محروم استقلال گفت: جاسم کرار را در این بازی نداریم و مگویان هم هنوز آماده نشده است. از رفتار کرار بسیار ناراحتم، چرا که چند روز قبل از بازی به او گفته بودم که خودش را کنترل کند و اشتباهات بچگانه انجام ندهد اما با اخراج او در ۱۰ دقیقه پایانی بازی برابر سایپا بسیار اذیت شدیم.

وی ادامه داد: استقلال متعلق به ۳۰ میلیون هوادار است و نباید با احساس آنها چنین کاری کرد. نمی‌گویم کرار با احساس هواداران بازی کرده است اما باید رفتارش را کنترل کند تا به تیم آسیب نزند. این بار چندمی بود که او چنین رفتاری را انجام داد و تمام مجموعه استقلال از رفتار او دلخور هستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به تفاوت رفتاری که این فصل با کرار شده است، خاطرنشان کرد: کرار بهتر است رفتاری را که ما امسال با او انجام دادیم با سال‌های قبل مقایسه کند و اصلاحاتی روی رفتارش داشته باشد. او نباید اینگونه به احساسات مردم لطمه وارد کند. مطمئناً کمیته انضباطی باشگاه استقلال با این بازیکن برخورد خواهد کرد، چرا که تمام مجموعه باشگاه از او ناراحت هستند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که کمیته انضباطی باشگاه استقلال به این شکل عمل نخواهد کرد که بعد از چند بازی کرار را ببخشد، گفت: نه اینطور نیست و کمیته انضباطی با کرار برخورد جدی خواهد داشت.

وی درباره اینکه چرا چنین بی‌نظمی در تیم استقلال رخ داده است و دلیل بروز آن چیست، اظهار داشت: وظیفه ما این است که آسیب‌شناسی کرده و رفتارها را طبق این آسیب‌شناسی اصلاح کنیم. ما می‌خواستیم با کرار چنین رفتاری داشته باشیم و خوشبختانه امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده بود اما نباید در بازی با سایپا کاری انجام می‌داد که به تیم لطمه وارد شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: من به خاطر رفتار کرار از علیرضا فغانی هم معذرت‌خواهی می‌کنم و به نظرم این داور با وجود خستگی قضاوت در جام ملت‌های آسیا روز خوبی داشت اما این داور می‌توانست کمی بهتر عمل کند. به نظرم اگر فغانی کارت زرد را زود پایین نمی‌آورد تا بازیکن ما رفتارش را کنترل کند می‌توانست برخورد بهتری داشته باشد. فغانی آبروی ایران در جام ملت‌ها بود و باز هم از او معذرت‌خواهی می‌کنم.

وی در مورد پیوستن بهنام برزای به جمع آبی‌پوشان گفت: چند هفته‌ای بود که دنبال این بازیکن بودیم. ما می‌خواهیم استقلال را کمی جوان کنیم تا تیمی داشته باشیم که به آینده استقلال کمک کند. چند بازیکن هم در تیم امیدهای استقلال هستند که مطمئناً در آینده‌ای نزدیک از بزرگان فوتبال ایران خواهند شد، بازیکنانی مانند علی رمضانی، سلیمانی، حسینی، خلیلی، نورافکن و … که همه استعدادهای خوبی هستند و می‌توانند در آینده به استقلال کمک کنند.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما این جوانگرایی در تیم ملی هم انجام دادیم اما به چشم کسی نیامد و آقای معینی جوانگرایی ما را ندید. ما در تیم ملی، تیم «ب» درست کرده بودیم و اکنون نیز چنین حرکتی در استقلال انجام شده است. زمانی که در مس کرمان، استقلال اهواز، تراکتورسازی و سپاهان بودم جوانگرایی به این شکل انجام شده بود و اکنون نیز در استقلال جوانگرایی خواهیم کرد. برزای در همین لیگ برتر نشان داده که می‌تواند به تیمش کمک زیادی کند و او به عنوان کاپیتان تیم امید به تیم استقلال آمده است. خوشحالم که خودش هم علاقه خاصی به تیم ما دارد، چرا که از بین چند پیشنهاد مختلف استقلال را انتخاب کرد.

سرمربی استقلال درباره اینکه مایلی‌کهن اعلام کرده کارلوس کی‌روش به اجبار در تیم ملی جوانگرایی کرده است و نظرش در این خصوص چیست، گفت: تیم ملی را رها کنید. البته باید من به چند نکته اشاره کنم. در دوره‌های گذشته هم جوانگرایی صورت گرفته بود و بازیکنانی مانند مهدوی‌کیا، میناوند، شاهرودی و خداداد عزیزی در زمان آقای مایلی‌کهن در تیم ملی چهره شدند. آقایان بحثتعصب ملی می‌کنند اما مگر می‌شود یک بازیکن به پرچم کشورش تعصب نداشته باشد؟ در تمام دوره‌ها تعصب ملی وجود داشته و بحثبعدی که آقایان مطرح می‌کنند نظم و انضباط است. در زمان حضور من در تیم ملی بی‌انضباطی در تیم وجود نداشت و اگر وجود دارد یک مورد را بگویند.

وی یادآور شد: زمانی هم که من در تیم ملی مربی بودم بازیکن‌سالاری نداشتیم و حتی در دوره‌های قبلی هم چنین چیزی نبود. شاید حرف و حدیثدر آن موقع زیاد بود اما بازیکن‌سالاری نداشتیم.

قلعه‌نویی با تاکید بر اینکه نگاه به سرمربیان تیم ملی باید همراه با عدالت باشد، گفت: مربی خارجی و ایرانی فرقی ندارد و باید بین آنها عدالت را رعایت کنیم. برانکو ایوانکوویچ، کارلوس کی‌روش، علی دایی، امیر قلعه‌نویی، افشین قطبی و تمام مربیانی که در تیم ملی بودند، همه زحمت کشیدند. من خودم چند بار از کی‌روش تشکر کردم و باز هم از او تشکر می‌کنم که بازیکنان آماده‌ای را به اردوی استقلال برگردانده است.

سرمربی استقلال با اشاره به آمادگی بازیکنان ملیپوشش گفت: در نیمفصل اول اگر به آمادگی بازیکنان ملیپوش اعتراضی داشتم این بود که آنها از نظر روحی و روانی آماده نبودند اما در نیمفصل دوم شرایط خیلی بهتر شده است و بازیکنان ملیپوش ما به لحاظ ذهنی کاملاً آماده هستند. آنها از جام ملتها بازگشتهاند و به عنوان سرباز استقلال خدمت میکنند.