تنها سایت‌ قانونی همسریابی

به گزارشافکارنیوز،بهمن بهمنی مدیرکل دفتر تعالی و برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه اندازی سایت همسان گزینی، اظهار کرد: به منظور اصلاح کنترل و نظارت سایت های همسریابی در شبکه های مجازی و با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد سایت های همسریابی قانونی نیستند، راه اندازی سایت همسان گزینی به منظور راستی آزمایی و انتخاب مناسب همسر در دستور کار قرار گرفت که براساس خانواده پایه همسر انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ سایت همسریابی قانونی در شبکه مجازی وجود ندارد، تصریح کرد: در سایت‌های همسان گزینی، یک واسط کارآمد آموزش دیده و با حسن نیت وجود دارد و با تکیه بر خدماتی است که مراکز مشاوره معتبر تخصصی می دهند تا افرادی که از طریق شبکه مجازی فقط با اطلاعات اولیه خود آشنا شدند، در یک فرآیند حداقل ۷ جلسه ای مشاوره ای و به تعداد کافی ملاقات نظارت شده، به نتیجه مطلوب پایدار برسند.

بهمنی در پایان گفت: پس از استقرار و اعلام سایت های همسان گزینی، پلیس فتا، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و ... می توانند با سایت های غیرمجاز همسریابی که متاسفانه بیش از ۹۰ درصد آنها سوء نیت دارند، برخورد قانونی کنند.