الحوثی: اجازه نمی دهیم بلوا راه بیندازید

به گزارش افکارنیوز، «عبدالملک الحوثی» کمتر از ۲۴ ساعت از اعلام بیانیه «قانون اساسی» درباره اوضاع جدید این کشور سخنرانی کرد و گفت که «مصلحت کشور در این نبود که خلأ سیاسی ادامه یابد».

عبدالملک در این سخنرانی که از شکبه المنار پخش شد، ادامه یافتن خلأ سیاسی را که ناشی از استعفای رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر بود، به زیان همه طرف‌های یمنی دانست و گفت: چه نکته مثبتی در خلأ سیاسی بود؟ چه نکته مثبتی در تعطیل شدن نهادهای دولتی بود؟ چرا برخی خواستار ادامه یافتن این وضعیت در کشور بودند؟

رهبر انصارالله با تمجید از نقش مردم یمن گفت: ملت یمن از همه توطئه‌ها بزرگ‌تر است و امروز اعلام می‌کنیم که مردم زمانیکه تصمیم بگیرند گام‌هایی بردارند که مسیر اشتباه را تصحیح کنند، این کار را با قدرت انجام می‌دهند.

وی با انتقاد از این که برخی طرف‌های سیاسی اصل شراکت را رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد که قدرت و کشور یمن متعلق به همه یمنی‌هاست و مردم تحمل نخواهند کرد که برخی طرف‌ها حذف شوند یا کشور عرصه توطئه طرف‌های داخلی یا خارجی شود.

عبدالملک افزود:امروز به همه گروه‌ها اعلام می‌کنیم که اجازه نمی‌دهیم که در برابر این گام سیاسی حکیمانه که مسیر را تصحیح کرد، بلوا به راه بیندازند و آن را تخریب کنند.هر اقدام احمقانه‌ای که انجام شود، ملت یمن با آگاهی و عزت و اتحاد و همکاری خود، با آن مقابله خواهد کرد. از هیچ طرفی مقبول نیست که با امنیت کشور بازی کند.

وی گفت: در مقابل فضا برای همه باز است که برای همکاری و شراکت وارد عرصه شود نه اینکه دست به اقدامات تخریبی بزنند. امروز از مردم می‌خواهیم تا مانند گذشته به خدا تکیه کند. دست ما به سوی همه گروه‌ها و جریان‌های کشور دراز شده است و همه می‌توانند به جای کشمکش به همکاری بپردازند.

روز گذشته(جمعه ۱۷ بهمن) «کمیته‌های انقلابی» زیر نظر انصارالله «بیانیه قانون اساسی» را اعلام کرد. این بیانیه شامل یک دوره انتقالی است که طبق آن پارلمان منحل و به جای آن یک «مجلس ملی انتقالی» متشکل از ۵۵۱ عضو تشکیل می‌شود. همچنین یک شورای ملی موسوم به «شورای ریاست» متشکل از ۵ عضو جای رئیس‌جمهور را می‌گیرد که «محمد علی الحوثی» در رأس این شورا قرار دارد.

علاوه بر این دو شورا و مجلس، شورای ملی انتقالی همچنین یک دولت انتقالی را از تکنوکرات‌های یمنی تشکیل می‌دهد.

عبدالملک الحوثی با تاکید بر مشارکت همه احزاب سیاسی در تشکیل دولت یمن اعلام کرد که ما دستان خود برای به سوی همه احزاب سیاسی دراز می کنیم.

رهبر جنبش انصارالله با اشاره به مواضع کشورهای خارجی در یمن گفت: اگر خارجی ها مصلحت کشور یمن را می خواهند باید بگویم صدور بیانیه قانون اساسی به نفع ملت بزرگ است. بنابراین هیچ توجیهی برای توطئه کشورهای خارجی علیه این ملت عظیم وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: به جای اینکه بیانیه قانون اساسی و استقلال ملت بزرگ را محکوم کنید، دست برادری و دوستی به سمت این ملت دراز کنید.

الحوثی تصریح کرد: خطر بزرگی که کل منطقه را تهدید می کند، تروریسم است و عربستان و کشورهای حامی تروریسم در عراق و سوریه بدانند که تروریسم نه فقط این دو کشور بلکه کل منطقه را در معرض خطر قرار می دهد.

وی گفت: امروز به گروه‎های سیاسی می‌گوییم ملت یمن در برابر هر تلاشی برای فتنه انگیزی خواهد ایستاد. ملت یمن نخواهد پذیرفت هیچ طرفی آینده آن را به بازی بگیرد. از ملت یمن می خواهیم برای ایستادن در برابر توطئه چینی ها متحد و یکپارچه شوند و بیشتر همکاری کنند.

رهبر جنبش انصارالله افزود: همه آحاد ملت برای عبور از مرحله انتقالی مسئول هستند و همه احزاب سیاسی باید تلاش کنند زیرا منفعت ملت از همه چیز مهم تر است.