خطیبی به جای درخشان برکنار شد

به گزارش افکارنیوز، بد نتیجه گرفتن رسول در هفته‌های اخیر به جای خود اما باید قبول کرد رسول بدشانس هم بود که تراکتور مثل پرسپولیس کمیته فنی نداشت!

باور کنید اگر اعضای کمیته فنی پرسپولیس در باشگاه تراکتور پست و مقام داشتند، الان رسول نه تنها سرمربی تراکتورسازی می‌ماند که حتی از او برنامه چندساله هم می‌خواستند. نمی‌خواهیم از رسول که در ۴ بازی اخیر فقط ۴ امتیاز گرفت دفاع کنیم اما وقتی می‌بینیم حمید درخشان با ۴ شکست متوالی و بدون کسب امتیاز، به لطف حمایت کمیته فنی هنوز هم سرمربی پرسپولیس است، به بدشانسی رسول پی می‌بریم که با ۴ امتیاز از ۴ بازی برکنار شده است.

شوخی یک مربی با جمله مدیرعامل تراکتور
پیراهن پاره ببریم جانشین رسول می‌شویم؟!
سعید عباسی که مدیرعامل تراکتورسازی تبریز است و می‌گویند دیروز تلفنی با برکناری رسول خطیبی موافقت کرده یک روز قبل از این اتفاق گفته بود: «باید دنبال یک سرمربی باشیم که دو، سه پیراهن بیشتر از رسول پاره کرده باشد.» جالب است بدانید یکی از مربیانی که این روزها بیکار است، در واکنش به این جمله مدیرعامل تراکتور به خبرورزشی گفت: «حیف شد، من خیلی پیراهن پاره در خانه داشتم، کاش آنها را دور نمی‌انداختم و الان با همان پیراهن‌پاره‌ها سرمربی تراکتور می‌شدم. اگر پیراهن پاره دارید، بدهید به من، ببرم تبریز و جانشین رسول شوم. یعنی به نظر شما می‌شوم؟!»

گزینه‌های جانشینی خطیبی
باشگاه تراکتورسازی تبریز پس از اخراج رسول خطیبی، اقدام به جایگزین کردن یک‌ فرد گمنام کرد. قادر رحیم‌‌زاده دستیار رسول و مدرس مربیگری در تبریز فعلاً جانشین خطیبی شد. او مربی موقت باشگاه و مسئول اول امور فنی شده و حکمش را از سعید عباسی گرفته است. اما نام چند گزینه دیگر در میان است. نفر اول، تونی اولیویرای پرتغالی است؛ مربی‌ای که اگر بیاید، در مربیگری تراکتور هت‌تریک کرده. نفر دوم، علی دایی است. کسی که گفته می‌شد قبل از سفر تراکتوری‌ها به امارات، مذاکره‌ای با مسئولان این باشگاه داشته و همه چیز را به آینده موکول کرده بود. نفر سوم حمید استیلی است. او نیز برای خود شانس سرمربیگری قائل است. نفر چهارم فرهاد کاظمی و نفر پنجم نیز مصطفی دنیزلی است. باید دید از بین این گزینه‌ها، چه کسی جانشین رسول خطیبی می‌شود؟

عباسی بالاخره رسول را اخراج کرد
سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز عصر دیروز اقدام به اخراج رسول خطیبی کرد. همان‌طور که روز گذشته در روزنامه خبرورزشی خواندید، تقریباً همه اعضای هیأت‌مدیره باشگاه تراکتورسازی برای اخراج رسول خطیبی آمادگی داشتند و این آمادگی را حدود ساعت ۱۸ به رخ اهالی فوتبال کشیدند! آنها اقدام به اخراج خطیبی از باشگاه تراکتورسازی کردند. این مسئله، ریشه در اختلافات پنهانی بین خطیبی و عباسی داشت که در نهایت به برکناری سرمربی تیم انجامید. خطیبی در ابتدای فصل با قراردادی سه ساله و سفید امضا به تراکتور آمد اما مانند تونی اولیویرا، مجید جلالی، حسن آذرنیا و… تا پایان فصل ماندنی نشد. حالا تراکتوری‌ها باید به فکر جذب کادرفنی جدید باشند چون با رفتن خطیبی، باقی اعضای کادرفنی هم رفتنی می‌شوند‌؛ حسین خطیبی، یونس باهنر و جلال بشرزاد. اخراج خطیبی بی‌شک مهم‌ترین خبر روز یک‌شنبه بود، حتی مهم‌تر از بازی استقلال - پیکان.

عواقب قدم زدن روی ابرها
آمار و غرور باعثاخراج رسول
تراکتور که نیم‌فصل اول لیگ برتر چهاردهم را با شکست ۲ بر یک مقابل نفت تهران به پایان رسانده بود، در شروع نیم‌فصل دوم نتایج خوبی نگرفت. تیم رسول از ۴ بازی نیم‌فصل دوم خود فقط ۴ امتیاز دارد. شما به استقلال نگاه نکنید که ۱۰ هفته بد نتیجه گرفت و سرمربی‌اش را حفظ کرد. معمولاً تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند، نیمی از این فرصت را هم به سرمربی خود نمی‌دهند. به پرسپولیس هم نگاه نکنید که ناچار است سرمربی ناکام خود را تا زمان واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی حفظ کند! تراکتور با رسول هفته شانزدهم به فولاد باخت و هفته هفدهم ذوب‌آهن را برد و وقتی هم از تعطیلات برگشت، با ملوان در انزلی صفر - صفر کرد و به پدیده در تبریز ۳ بر یک باخت تا هیأت مدیره تراکتور با استناد به این آمار، رسول خطیبی که از لحاظ غیرفنی هم با مدیرعامل مشکل داشت را کنار بگذارد. رسول حالا وقت دارد با خودش خلوت کند و ببیند چرا اخراج شده است؟! آیا غرور نمی‌تواند یکی از عوامل این برکناری باشد؟ رسول شبی را به یاد بیاورد که از تریبون رسانه‌ ملی استفاده کرد و برخی رسانه‌ها را به توپ بست. او این اواخر فکر می‌کرد باید روی ابرها قدم بزند.

پس از جدایی رسول خطیبی
هواداران تراکتور خواهان «دایی» شدند
همان طور كه پيشتر نوشته بوديم، جدايي رسول خطيبي از تراكتورسازي تبريز قطعي شده، ديروز بالاخره اين اتفاق افتاد. روز گذشته و پس از رسانهاي شدن جدايي خطيبي، گمانهزنيهاي مختلفي در مورد جانشين احتمالي اين مربي انجام و از نفرات مختلفي اسم برده شد كه ظاهراً در ميان اين گزينهها، علي دايي جديتر از بقيه است. يادآوري ميشود چند هفته قبل نيز تراكتورسازان به آقاي گل جهان پيشنهاد نشستن روي نيمكت تيم تبريزي را داده بودند كه علي دايي جواب روشني به اين پيشنهاد نداد اما به نظر ميرسد اين بار ماجرا كمي متفاوت باشد. ديروز نه تنها شهردار تبريز - به عنوان عضو هيأت مديره باشگاه تراكتورسازي - با علي دايي تماس گرفت بلكه بسياري از هواداران تيم تبريزي در شبكههاي اجتماعي و تماس با مسئولان باشگاه خواهان اين مربي سرشناس شدند البته از مصطفي دنيزلي و فرهاد كاظمي هم به عنوان گزينههاي دوم و سوم تيم تراكتورسازي اسم برده ميشود كه بعيد ميدانيم چنين اتفاقي بيفتد. همچنين طبق معمول بحث بازگشت توني اوليويرا به تبريز هم مطرح است.