افزایش ثبت قراردادها در نمایشگاه املاک

گزارش افکارنیوز، قلی خسروی با بیان اینکه دومین نمایشگاه املاک و مستقلات کشور از ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باید همانند سایر کشورهای توسعه یافته نوآوری‌ها و برنامه‌های خاصی در حوزه املاک و مستقلات داشته باشد بنابراین می‌طلبد که ایران نیز چنین نمایشگاه‌هایی برگزار کند.

وی در ادامه افزود: مشاوران املاک باید بتوانند اقداماتی را که در سطح سایر کشورها انجام می‌شود و نوآوری‌هایی که خود دارند را خود ارائه دهند.

خسروی با اشاره به اینکه باید بتوانیم محله‌ها و ساخت ‌و سازها را استانداردسازی نماییم گفت: در کشورهای توسعه یافته مشخص است که در چه محله‌هایی چه نوع امکاناتی و چه نوع ساختمان‌هایی وجود دارد بنابراین در ایران نیز باید تلاش کنیم که بتوانیم سازندگان را با مشاوران املاک پیوند دهیم.

خسروی اظهار داشت: در حال حاضر قانون دلالی در قوانین کشور وجود دارد و همین موضوع را باید بتوانیم به تصویر بکشیم و مشاور املاک با تمامی جوانب این قانون آشنا شود.

وی یادآور شد: خریداران و مستاجران باید بتوانند از طریق برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مشاوران املاک نمونه را انتخاب کنند و ما در این نمایشگاه از برترین مشاوران املاک تقدیر می‌کنیم.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه املاک و مستقلات با اشاره به اینکه باید در بحثخرید و فروش کارها را برای خریداران و فروشندگان ساده‌تر کنیم گفت: سعی کرده‌ایم پروسه‌های ارائه سند را ساده‌سازی کنیم و کارها را به نوعی انجام دهیم که خریداران مجبور به اقدام به چند پروسه برای تهیه سند انجام ندهند.

وی با اشاره به اینکه در اولین نمایشگاه املاک و مستقلات که سال گذشته برگزار شده بود بیش از ۹ هزار قرارداد منعقد گردید گفت: امسال سعی خوهیم کرد میزان قراردادهای منعقده نسبت به سال گذشته افزایش چند برابری یابد.

خسروی در ادامه تأکید کرد: در دومین نمایشگاه املاک و مستقلات از استانداردسازی بهتر و برندهای برتر املاک همانند نمایشگاه‌های بین‌المللی رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه از استانداردسازیهای خاص، نما و ساختمانهای بهتر و الگوهای برتر رونمایی میگردد.