این ضربه برای تراکتور تکرار نشدنی ست

به گزارش افکارنیوز، رسول خطیبی در مصاحبه با شبکه رادیویی جوان در مورد برکناری‌اش از سرمربیگری باشگاه تراکتور‌سازی گفت: دیروز با من تماس گرفتند و گفتند باید جلسه حضوری‌ای داشته باشیم. به من اعلام شد هیأت مدیره تصمیم گرفته من استعفا کنم و من هم در پاسخ اعلام کرده‌ام هیچ وقت به هواداران تراکتور‌سازی پشت نمی‌کنم تا اینکه پس از یکی دو ساعت خبر برکناری من از سوی سایت باشگاه تراکتور‌سازی اعلام شد.

وی افزود: حضور در این تیم افتخار بزرگی برایم بود و از اینکه هواداران در این مدت من را مورد حمایت قرار دادند تشکر می‌کنم. از هوادارانی که در این مدت چه در دیدار مستقیم و چه با حضور در مقابل منزل من و حتی تماس‌های تلفنی محبت‌شان را نسبت به من نشان دادند تشکر می‌کنم و دست تک تک هواداران را می‌بوسم.

سرمربی برکنار شده باشگاه تراکتور‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا جایی با یک باخت سرمربی را تغییر می‌دهند خاطرنشان کرد: صحبت در مورد نتایج تیم را به هواداران و کارشناسان می‌سپارم. قبل از شروع فصل با جمشید نظمی مدیر‌عامل وقت باشگاه قرارداد بستیم و برنامه سه ساله دادیم. بر اساس این برنامه کارمان را جلو بردیم بعد از نتایج خوبی که به دست آوردیم بازیکنان و کادر فنی پتانسیل تیم را نشان دادند تا اینکه ۴-۵ هفته از لیگ برتر گذشت و ترکیب هیأت‌مدیره تغییر کرد و سعید عباسی قائم‌مقام باشگاه شد. از همان زمان دست جمشید نظمی را بستند و به او امکانات کافی ندادند و او هم به همین خاطر نتوانست امکانات لازم را در اختیار ما بگذارد. در نهایت نظمی مجبور شد استعفا بدهد و پس از آن عباسی امور را برعهده گرفت.

خطیبی تاکید کرد: در ابتدا عباسی به عنوان سرپرست موقت کار خود را آغاز کرد او می‌خواست جو باشگاه و تبریز را شناسایی کند. وقتی همه چیز کم کم آرام شد او را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند. درست در مقطع حساس نقل و انتقالات و خواسته‌هایی که ما در مورد جذب بازیکن داشتیم باشگاه بدون مدیر‌عامل بود. در مقطعی که ما بازیکنان خوبی می‌خواستیم آندرانیک تیموریان بازیکن بزرگی بود که به جمع ما اضافه شد اما نگاه کنید که کیفیت جذب او چطور بوده است. وقتی باشگاه پول قرارداد احمد آل نعمه که با مبلغ بالایی بود را نداد و او تصمیم به جدایی گرفت به باشگاه گفتیم حالا که او می‌رود تیموریان را جذب کند و پول او را به آندرانیک بدهند تا این مسئله بار مالی نداشته باشد.

سرمربی سابق تراکتور‌سازی با اشاره به اینکه برنامه ۳ ساله داشته است اظهار داشت: برنامه ۳ ساله من را بر هم زدند. از زمانی که اینها آمدند تیم ما با مشکل روبرو شد. حتی وقتی که ما به قهرمانی نیم‌فصل رسیدیم یک تشکر خشک و خالی نکردند و نگفتند که از بازیکنان و کادر فنی راضی هستیم. قرار بود قبل از اردوی ما در دوبی ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد. همه این مسائل باعثشد تیم از لحاظ روحی و روانی به هم بریزد به خواسته‌های ما جامع عمل نپوشاندند و کاری کردند که مربی بدنساز ما فرار کند. وقتی هم که برای جذب یک مربی بدنساز جدید فردی را معرفی کردیم گفتند باشگاه پول ندارد.

وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود قرار است تونی اولیویرا قرار است به تراکتور‌سازی بازگردد اظهار داشت: نمی‌خواستم این حرف ها را بزنم اما مطمئنم هر کسی که به این تیم می‌آید در آینده این موضوعات را مطرح می‌کند. باشگاه تراکتور‌سازی ساختار بسیار ضعیفی دارد. متاسفانه مدیرعامل و هیأت مدیره باشگاه امروز را نگاه می‌کند و توجهی به آینده ندارد. موفقیت تیمی مثل فولاد و سپاهان به خاطر داشتن برنامه‌های ۳ و ۵ ساله است. تیمی مثل تراکتور‌سازی با این شرایط دچار مشکل می‌شود. شما ببنید با رسول خطیبی چطور برخورد کردند و قبلا با تونی اولیویرا و مجید جلالی که تیم را قهرمان جام حذفی کردند چگونه برخورد کردند.

وی افزود: شما ببینید که سال قبل چه برخوردی با بازیکنان انجام شد. نباید هواداران را گول بزنیم. در مصاحبه‌ها به طور دائم می‌گویند هوادار، هوادار اما در عمل توجهی به خواسته هواداران ندارند. نظر‌سنجی‌ای برای انتخاب مدیرعامل در تبریز انجام شد که عباسی فقط ۷-۸ رای آورد که فکر می‌کنم آن رای‌ها را هم خودش و هیأت مدیره داده بودند اما بروید ببینید ناصر شفق، مصطفی آجرلو و محمد‌حسین جعفری چقدر رای آوردند. شما که انقدر هوادار می‌گویید چرا به حرف‌شان توجه نمی‌کنید؟

خطیبی در ادامه تاکید کرد: به عباسی گفتیم در پست دفاع یک بازیکن خارجی را جذب کند که او عنوان کرد برادرش باید در این رابطه صحبت کند. برادر او چه کاره هست که در این مورد صحبت کند؟ چرا در تهران دفتر تراکتور‌سازی زده‌اند؟ مگر تراکتور‌سازی برای تهران است که در آنجا دفتر زده‌اند؟ مردم و هواداران می‌دانند چقدر برای تراکتور‌سازی زحمت کشیدیم اما آنها به تیم ضربه‌ای زدند که در تاریخ تکرار‌نشدنی است. در هر صورت نتایج تیم باید بهتر شود. باز هم از هواداران و تمامی بازیکنان که با تعصب تلاش کردند تشکر می‌کنیم. سال قبل تیم با مبلغ ۲۲ میلیارد بسته شده بود اما ما امسال این مبلغ را به نصف رساندیم. همچنین میانگین تیم در سال قبل ۳۰ سال بود اما اکنون ۲۵ سال شده است.

مجری برنامه اعلام کرد برای شنیدن حرفهای مسئولان باشگاه هم با آنها تماس گرفتند اما کسی حاضر به پاسخگویی نشده است که خطیبی در جواب این مسئله عنوان کرد اینها حرفی نمیزنند چراکه میدانند من حرفهای زیادی با سند و مدرک برای آنها دارم و اگر آنها بخواهند مسئلهای را مطرح کنند من جوابشان را میدهم.