سود میلیاردی پول ایران در جیب فیفا!

به گزارش افکارنیوز، فیفا ۸ میلیون دلار به ایران بدهکار است. این بدهی، جدا از حق پخش رقابت‌های جام‌ جهانی‌ است. کفاشیان و فدراسیون فوتبال همچنان در گرفتن این پول ناکام مانده‌اند. شعار فیفا «جدایی فوتبال از سیاست» است اما ظاهراً این بار «باید» سیاست مانع انتقال پول به حساب فدراسیون فوتبال شود. برای فدراسیون جهانی حل کردن مشکل ایران کاری ندارد. آنها می‌توانند به دفاع از حقوق فدراسیون فوتبال ایران بپردازند و تحریم‌ها را سیاسی بخوانند اما گویا بهتر است پاداش ایران همچنان در حساب بانک‌های سوئیس بماند.

چندی پیش فدراسیون فوتبال نام یک بانک ایرانی را به عنوان بانک فدراسیون در سوئیس به فیفا داد. قرار شد فیفا با دفاع از حقوق فدراسیون و با هماهنگی‌های صورت داده، ۸ میلیون دلار فدراسیون را به حسابش واریز کند. اندکی بعد، خبری تکراری رسید‌؛ «سوئیسی‌ها مخالفند.» فیفا با این عنوان، اعلام کرد نمی‌تواند پول را واریز کند. این چندمین بار بود که بحثمخالفت دولت سوئیس به میان آمد. حتی برای انتقال ۵/۱میلیون دلار به حساب سفارت ایران در سوئیس، فیفا مجبور شد نظر موافق دولت این کشور را بگیرد.

حالا آخرين راهكار ايران دوباره به بنبست خورده است. كفاشيان در تلاش بود با بلاتر در استراليا ديدار كند و راهكاري ديگر بيابند اما ظاهراً بهتر است پولها در سوئيس باقي بماند. فيفا هم بدش نميآيد وضعيت تغيير نكند و اقدامي براي رفع تحريم فوتبال ايران انجام نداده است. نزديك به ۶ ماه از روزي كه آنها بايد اين پول را به حساب فدراسيون ميريختند، گذشته است. حرف از ۸ ميليون دلار است، پولي كه اگر در حساب فدراسيون بود با سود روزانه ۲۲ درصد، حداقل ۳ ميليارد براي فدراسيون فوتبال سود داشت اما فعلاً اين سودها به جيب فيفا ميرود. كفاشيان ميگويد: چه سودي از دستمان پريد. ميدانيد همين پول چقدر از مشكلاتمان را حل ميكرد؟ در حال حاضر مشكلات مالي فدراسيون به اوج رسيده است. كفاشيان ميگويد يك ريال هم در حسابشان ندارند. خيلي از كارها روي زمين مانده و نگرانيها هر روز بيشتر ميشود. رئيس فدراسيون معتقد است اگر پول فيفا برسد، آنها ديگر كوچكترين نيازي به حمايتهاي مالي نخواهند داشت.