بازی با این پرسپولیس سخت‌ترین بازی ما در لیگ است

به گزارش افکارنیوز، علیرضا مرزبان در خصوص پیروزی پدیده مقابل تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: این برد برای ما بسیار مهم بود. چند هفته‌ای بود که با وجود ارائه بازی زیبا نتیجه دلخواه‌مان را نمی‌گرفتیم و این مسئله ناراحت‌کننده بود.

وی ادامه داد: هیچ چیز در فوتبال جانشین برد نمی‌شود. شما هر چقدر هم تلاش کرده و زیبا بازی کنید اما نتوانید سه امتیاز را بگیرید، بی‌فایده است. ما بازی فوق‌العاده باکیفیتی را مقابل تراکتورسازی ارائه دادیم و بازیکنان تمام مسائل تاکتیکی را که از آنها خواسته شده بود، در زمین پیاده کردند.

سرمربی تیم فوتبال پدیده با تمجید از عملکرد تیمش خاطرنشان کرد: با این برد باارزش بار دیگر کیفیت بالا تیم‌مان را نشان دادیم. این مسئله برای من بسیار خوشحال‌کننده است. بسیار حائز اهمیت است که بازیکنان برای چنین بازی‌های حساسی از نظر شرایط روحی و روانی آماده شوند و ما این تفکر را در تیم به وجود آوردیم. در بازی با تراکتورسازی هم با کار گروهی بهتر و تاکتیکی برتر نسبت به حریف قدرتمند خود، توانستیم بر این تیم غلبه کنیم.

مرزبان با بیان اینکه تراکتورسازی هم در نیمه اول شانس بزرگی برای گلزنی داشت، افزود: چه بسا اگر بازیکنان تراکتورسازی موفق به باز کردن دروازه تیم ما می‌شدند، نتیجه پایانی به شکل دیگری رقم می‌خورد. به هر حال ما تمام تلاش‌مان را کردیم که در این بازی برنده شویم و زدن گل برتری قبل از پایان نیمه اول کار بسیار باارزشی بود و نقش عمده‌ای را در این پیروزی ایفا کرد.

وی با اشاره به برکناری رسول خطیبی از سرمربیگری تراکتورسازی به خاطر شکست مقابل پدیده، گفت: فوتبال یک بازی عقلانی است و منطق ما در این بازی بر احساس‌مان غلبه کرد، از این جهت که تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار نگرفتیم. متأسفانه امروز(دو‌شنبه) باخبر شدم که خطیبی برکنار شده است. هر برگی که از درختی می‌افتد یک ضربه بزرگ به مربیان وارد می‌کند و کار آنها را زیر سؤال می‌برد.

سرمربی تیم فوتبال پدیده افزود: خیلی مواقع اخراج یک مربی به نتایج ربط ندارد و به موضع هواداران بر می‌گردد. تفکرات مدیریت و هیئت مدیره باشگاه و مسائل اینچنینی نیز هر کدام نقش مهمی را در ادامه همکاری یا اخراج یک مربی بازی می‌کند. خطیبی انصافاًً در نیم‌فصل اول نتایج خوبی با تراکتورسازی کسب کرد و تیم خوبی در اختیار داشت، مطمئن باشید این تیم همچنان یکی از مدعیان سر سخت قهرمانی خواهد بود.

مرزبان در خصوص دیدار حساس تیمش مقابل پرسپولیس در این هفته گفت: چون از مسائل داخلی پرسپولیس آگاهی ندارم راجع‌به این تیم اظهارنظر نمی‌کنم اما با توجه به اینکه پرسپولیس بیشترین هوادار را در فوتبال ایران و آسیا دارد به خاطر ناراحتی مردم، دلگیرم. با این حال معتقدم پرسپولیس در صورت حمایت هواداران و پیشکسوتان و در مجموع اتحاد و یکدلی می‌تواند خیلی زود به روز‌های خوب خود برگردد.

وی در این مورد تأکید کرد: پرسپولیس در حال حاضر چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط برای پیروز شدن به مشهد خواهد آمد، از این‌رو این بازی می‌تواند سخت‌ترین بازی ما در لیگ برتر باشد. هنوز هم این تیم بازیکنان و مربیان خوبی دارد که می‌توانند شرایط را به کلی تغییر دهند.

مرزبان در پاسخ به این سؤال که آیا او هم دوست دارد روزی سرمربی پرسپولیس شود یا نه، گفت: واقعیت این است که من به هر آرزویی که در زندگی‌ام داشته‌ام رسیده‌ام و الان هم از شرایطی که در مشهد دارم بسیار خوشحال و راضی‌ام. مردم خراسان بسیار با فرهنگ هستند که درک خوبی از فوتبال دارند و من به خوبی توانسته‌ام با آنها ارتباط برقرار کنم. در آینده مشخص نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد و من سعی می‌کنم از زندگی و کار خود لذت ببرم.

سرمربی پدیده با بیان اینکه «متأسفانه یکی از مشکلات اساسی فوتبال ما عدم استقبال تماشاگران از بازی‌هاست»، گفت: من فکر می‌کنم این موضوع به تفکر غلطی برمی‌گردد که به دوستداران فوتبال القا شده است. زمانی که گفتند نتایج بازی‌های لیگ در بیرون از میدان مشخص می‌شود و مسائلی از این قبیل را عنوان کردند، دید هواداران نسبت به بازی‌ها تغییر پیدا کرد و باعثشد آنها از ورزشگاه‌ها دور شوند. در حالی که اصلاً اینطور نیست و بازی‌ها نشان می‌دهد که اتفاقات داخل میدان نتایج را رقم می‌زنند و فوتبال یک ورزش جذاب و غیرقابل پیش‌بینی است.

وی افزود: خیلی خوب میشود که مربیان هم در صورت ناکامی تیمشان به مسائل داوری و پشت پرده فوتبالی اشاره نکنند تا ذهنیت هواداران و حتی بازیکنان نسبت به خیلی چیزها عوض شود. در واقع وقتی مربی باخت تیمش را توجیه کند به بازیکنش هم یاد داده که به جای بالا بردن کیفیت خود به فکر توجیه باشد. باید این احساس را به بازیکنان و هواداران بدهیم که فوتبال یک ورزش پاک است و تیمی نتیجه میگیرد که بیشتر تلاش کند و کیفیت بالاتری داشته باشد.