به گزارشافکارنیوز،در حالی که مردم یمن تلاش دارند تا با اقدامات جدید به مرحله تازه ای از تاریخ سیاسی خود وارد شوند عربستان در حال تجهیز سلفی‌های استان نفت خیز مأرب به سلاح های جدید است.

بر اساس این گزارش‌، عربستان سعودی از آغاز هقته گذشته کار ارسال سلاح های جدید و پیشرفته را با استفاده از مرزهای جنوبی این کشور برای تجهیز سلفی‌های استان نفت خیز مأرب با هدف مقابله با کمیته های مردمی آغاز کرده است.

منابع نظامی تایید کردند که گارد مرزی عربستان با همکاری برخی از سران نظامی یمنی مقادیر زیادی اسلحه را به یمن وارد کرد‌ه‌ است. این سلاح‌ها شامل تفنگ‌های کلاشینکف و موشک‌های دوش پرتاب سام ۷ است.

این منابع همچنین افزودند که وزارت دفاع عربستان در چند وقت اخیر همکاری‌‌ها با سلفی‌های استان مأرب آغاز کرده‌ است تا به این وسیله با کمیته‌های مردمی وارد جنگ شوند.

بیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که ۱۰ هزار تن از عناصر مسلح تکفیری از تمام نقاط یمن و ارتش تحت امر «علی محسن الاحمر» ژنرال سابق و فراری ارتش یمن در اردوگاه‌های «نخلا» و «سحیل» در استان مأرب واقع در شمال شرق این کشور و نزدیک مرزهای عربستان مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، گروه‌های تکفیری با حمایت مستقیم عربستان تلاش دارند تا «امارت القاعده» را در استان مأرب تأسیس کنند.

همچنین تمامی رهبران قبایل و نظامیانی که پیشتر به عربستان گریخته بودند با حمایت و سازماندهی عربستان برای پیوستن به این تکفیریها، به یمن بازگشتهاند.