۱۱ میلیون دختر الجزایری به دنبال شوهر

به گزارشافکارنیوز،براساس آخرین آمار منتشر شده، تجرد دغدغه بیش از ۱۱ میلیون دختر بالای سن ۲۵ سال در الجزایر می باشد.

خبرگزاری " آناتولی " ترکیه به نقل از اداره ملی آمار الجزایر گزارش داد: از این میان ۵ میلیون دختر الجزایری بیش از ۳۵ سال سن دارند که نشان دهنده افزایش سن ازدواج در این کشور چهل میلیون نفری است.

" امال عیسی " پژوهشگر دانشگاه " البلیده " در این باره می گوید: اوضاع بد اقتصادی الجزایر در سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ که جنگ داخلی در گرفت، یکی از علل افزایش تجرد دختران این کشور است.

وی می افزاید: شرایط دشوار اقتصادی و همچنین مهاجرت شمار زیادی از جوانان الجزایری به اروپا و آمریکا برای کار، تاثیری گسترده درافزایش سن ازدواج دختران الجزایرداشته است.

آمارهای رسمی حاکیست که میزان بیکاری در الجزایر حدود ۱۰ درصد و در میان جوانان ۳۰ درصد است.

عیسی، توجه دختران الجزایری به تحصیل علم، کسب استقلال مادی و معنوی و تغییرات اجتماعی و فرهنگی در الجزایر را از دیگر عوامل افزایش سن ازدواج شمرد.

" نوره " استاد دانشگاه الجزایر نیز معتقد است: یکی دیگر از علل افزایش تجرد دختران الجزایری، ترس از شکست در ازدواج و منتهی شدن زندگی به طلاق است به همین دلیل شمار زیادی از دختران در جامعه الجزایر اصطلاح " مجرد " را به " مطلقه " ترجیح می دهند.

"عزالدین حدیدی" امام جماعت مسجد " لتوبه" در الجزیره پایتخت الجزایر نیز گفت: یکی از علل افزایش تجرد دختران الجزایری، آداب و رسوم غلط است که مانعی در برابر ازدواج جوانان می باشد گرچه ائمه مساجد همواره از مردم می خواهند مهریه را کاهش داده و به این شکل ضمن تسهیل ازدواج، فرزندانشان را از انحطاط اخلاقی و فساد نجات دهند اما به نظر می رسد این آداب و رسوم پر رنگ تر از موعظه و احکام دین است.