جواب کی روش به عربستان و ژاپن

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری‌های معتبر ژاپن، خبر دادند که کارلوس کروش جزو گزینه‌های سرمربیگری این کشور قرار دارد.

این اولین بار نیست که از این دست اخبار منتشر می‌شود، بعد از جام ‌جهانی‌ هم خبرگزاری‌های مختلف از حضور او در تیم‌های مختلف نوشتند. ژاپنی‌ها پس از برکناری آگیره مذاکرات با مربیان مختلف را آغاز کردند و درست در روزهایی که کارلوس کروش در خارج از ایران به سر می‌برد، خبرگزاری‌های این کشور، از او به عنوان کاندیداهای مربیگری ژاپن یاد کردند. نکته اینجاست که عربستانی‌ها هم در استرالیا به کروش پیشنهاد دادند.

پس از حذف این تیم از مرحله گروهی رقابت‌ها، آنها از طریق واسطه خود به کارلوس کروش پیغام دادند که پس از جام ملت‌های استرالیا هدایت تیم‌شان را بر عهده بگیرد. کروش اما به پیشنهاد آنها چنین پاسخی داد: «من با ایران قرارداد دارم، اگر آنها من را نخواهند، با شما مذاکره خواهم کرد اما در حال حاضر این کار غیرقانونی است.» حالا پاسخ او به ژاپنی‌ها و پیشنهاد وسوسه‌انگیزشان همین است.

كروش تا پايان جام جهاني ۲۰۱۸ با ايران قرارداد دارد و اين قرارداد سه مرحلهاي است؛ يعني آنها براي سه مرحله در صورت توافق كار را ادامه ميدهند؛ پس از جام ملتها، پس از مقدماتي جام جهاني و بعد از جام جهاني. حالا آنها در زمان بعد از جام ملتها هستند و با آنكه قرارداد دارند، بايد شرط و شروط هم را بپذيرند. فعلاً کارلوس كروش پيشنهادهاي خود را داده و كفاشيان بايد پاسخ نهايياش را به اين مربي بدهد. كروش در اين شرايط ترجيح ميدهد در ايران باقي بماند چراكه دوست ندارد چهرهاي كه از خود ساخته، در بين طرفداران ايراني خراب شود وگرنه ميتوانست بعد از جام جهاني به پيشنهاد قطريها هم پاسخ مثبت بدهد.