به گزارش افکارنیوز، از جمله مهمترین محورهای این همسویی تاکید ۷۶ درصدی مردم بر «عدم توافق بد» و تلاش تیم مذاکره‌کننده بر توافق خوب در غالب تاکید با گزاره «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» می‌باشد. براساس این نظرسنجی علاوه بر اعلام «حمایت» ۷۲ درصدی مردم از تیم مذاکره‌کننده ایرانی تنها ۲۴ درصد پاسخگویان به «آینده مذاکرات خوش‌بین هستند». همچنین ۸۳درصد پاسخگویان نیز بر ضرورت «دفاع از دستاوردهای هسته‌ای» در مذاکرات تاکید کرده‌اند.

لازم به ذکر است میزان خوش‌بینی به مذاکرات هسته‌ای در نظرسنجی سال گذشته این مرکز(پس از توافق ژنو) ۶۱ درصد بوده است که در نظرسنجی جدید این مرکز دانشگاهی به ۲۴ درصد کاهش یافته است.
به گزارش رجانیوز این نظرسنجی در نیمه دوم دی‌ماه امسال در ۴۸ شهر مهم کشور و با حجم نمونه ۹۱۰۰ نفر در بین شهروندان بالای ۱۸ سال انجام شده است.

از دیگر گزاره‌های این نظرسنجی تاکید ۸۵ درصدی مردم از حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و تایید بهانه‌جویی غرب و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای می‌باشد. همچنین ۷۴ درصد مردم اظهار داشته‌اند: «در صورت عدم موفقیت مذاکرات هسته‌ای، تمرکز بر ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی باید بیشتر شود».