تذکر دوباره حافظی به شهرداری

به گزارشافکارنیوز،رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی، گفت: با حضور همگانی در مراسم گرامیداشت این روز ضمن احترام به فجرآفرینان انقلاب، انسجام و وحدت ملی در حمایت از نظام به خصوص سیاست خارجی مقتدارانه به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به پایین یافتن سال مالی، افزود: تا چند هفته دیگر انبارگردانی سازمان ها و شرکت های شهرداری آغاز می شود، اما هنوز شورای شهر تهران حسابرس تعیین نکرده است باید این موضوع در اولویت کار شورا قرار گیرد و در کمیسیون تلفیق در این باره تصمیم گیری شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در تذکر دیگری به شهرداری تهران به استناد تبصره ۴۳ قانون بودجه سال ۹۳، گفت: در این تبصره آمده است " ایجاد هرگونه تعهدات مازاد به اعتبارات بودجه در تبصره های سال ۹۳ ممنوع است و تنها با مجوز شورای شهر قابل اقدام است " این در حالیست که در گزارش های موجود شاهد انحراف بودجه برخی از معاونت، سازمان و شرکت های شهرداری از بودجه مصوب سال جاری هستیم.

حافظی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: برای نمونه بودجه مصوب معاونت فنی و عمرانی شهرداری در سال جاری هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان است اما قراردادهای منعقده شده توسط معاونت هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان است یعنی بیش از ۱۴۴ درصد انحراف از بودجه وجود دارد. همچنین بودجه مصوب سازمان مهندسی و عمران شهرداری هزار و۱۳ میلیارد تومان است اما هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است یعنی انحراف ۱۷۱ درصدی دارد.