بیانیه باشگاه پیکان در خصوص دیدار استقلال

به گزارش افکارنیوز، متن بیانیه باشگاه پیکان در خصوص اتفاقات دیدار مقابل استقلال تهران به شرح زیر است:

ابتدا ذکر این نکته ضروری است باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان احترام به تمامی داوران زحمتکش و عادل فوتبال ایران را وظیفه خود دانسته و بار دیگر قضاوت افتخار آفرین دیدار فینال جام ملت ها ی علیرضا فغانی را مایه مباهات جامعه داوری و فوتبال کشور می داند. امادر سوی دیگر دفاع از حقانیت باشگاه پیکان و از آن بالاتر مجموعه ایرانخودرو نیز وظیفه‌ای است که احساس می شود باید بطور جدب پیگیری گردد. برهمین اساس لازم دانسته مواردی را برای تنویر افکار عمومی و اهالی فوتبال یادآوری کنیم، باشد که ریشه های عدالت بیش از پیش در فوتبال ما گسترده گردد و حق به حق دار برسد.

در این راستا با وجودیکه ما برای آقای تورج حق وردی و تمامی داوران لیگ برتر احترام خاصی قائل بوده و تصمیمات آنان را سهوی انگاشته و جزئی از فوتبال می دانیم اما چه کنیم وقتی پای منافع باشگاه پیکان و تضییع حق آشکار(به گواهی کارشناسان داوری و برنامه نود) وسط باشد نمی توانیم سکوت کنیم و حق پایمال شده خود را نادیده بگیریم.

۱ - گل صحیح سعید دقیقی در دقایق پایانی دیدار با استقلال، با کدام استدلال و منطق نادرست اعلام شد؟ این گل، جزءمعدود صحنه هایی است که همه کارشناسان داوری روی آن اشتراک نظر داشته و تصمیم داور دیدار را نادرست می دانند.

۲ - اخراج ساکت الهامی در ابتدای مسابقه، با کدام دلیل و منطق بود؟ در مسابقه ای با این درجه حسایت، آیا اصولی و منصفانه است که مربی تیم پیکان، در ابتدای بازی و بدون اخطار قبلی در حالی که هیچگونه بی احترامی انجام نداده، از زمین اخراج شود؟

۳ - خطای محرز مدافع حریف بر روی بازیکنان پیکان در محوطه ۱۸ قدم که در پی ضربه کرنر پیکان در دقیقه ۳ بود با کمال تعجب بنفع استقلال گرفته شد.

۴ - تکل خشن مدافع حریف در دقیقه ۶۷، بر روی سعید دقیقی مستحق حداقل یک کارت زرد بود اما با کمال شگفتی، داور حتی این صحنه را خطا هم نگرفت.

۵ - در تصاویر آهسته برنامه ۹۰نیز به خوبی مشخص شد دیدار استقلال و پیکان، کمتر از ۲:۳۰ دقیقه وقت اضافه داشت. اما داور حرفه ای ما در کمال تعجب، ۵ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد یعنی ۲ برابر که با هیچ منطقی سازگار نیست.

۶ - حق وردی، در دیدار استقلال و پیکان به راحتی حق پیکان را تضییع کرد. اشتباهات عجیب و نابخشودنی این داور، در تصاویر تلویزیونی و بر اساس نظر همه کارشناسان به اثبات رسید. داور ی که نه یک اشتباه، بلکه چندین اشتباه اثر گذار و بزرگ داشت و با اشتباهات خود باعثتغییر نتیجه مسابقه و تضییع حق تیم پیکان شد. آیا این داور با این سطح قضاوت و رفتاری که از خود نمایش گذاشت غیر از خداحافظی راهی برای خود می بیند.

۷- در پایان باید گفت باشگاه پیکان در این دوره از مسابقات لیگ برتر، بارها از اشتباهات داوری متضرر شده، از جمله در دیدار با استقلال خوزستان، نفت تهران و سپاهان و... امیدواریم فدراسیون فوتبال و کمیته های محترم انضباطی داوران و اخلاق، به خوبی و با نظارت کامل جلوی ایجاد هر گونه شبهه را بگیرد و اشتباهات داوران نیز به حداقل برسد.