آلودگی هوای اندیمشک ۶۴ برابر حد مجاز

به گزارش افکارنیوز، در پی وقوع پدیده گرد و غبار از ظهر امروز باعثتعطیلی نوبت عصر مدارس و موسسات آموزش عالی این شهرستان شده و با تشدید این پدیده از ظهر امروز بازار این شهرستان به صورت تعطیل درآمده و تردد شهروندان در سطح معابر و خیابان‌های این شهر انجام نمی‌شود.

رئیس ایستگاه هوا‌شناسی حسینیه اندیمشک عصر امروز اظهار کرد: به دنبال وقوع پدیده گرد و غبار شعاع دید افقی در این شهرستان به ۵۰ متر رسیده است.

علی رضا سلطانی در ادامه افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی از عصر امروز شاهد ناپایداری و وزش باید شدید در آسمان این شهر خواهیم بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان میزان ذرات معلق در هوای این شهر را شش هزار و ۴۳۲ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و افزود: این میزان آلودگی ۶۴ برابر حد مجاز و استاندارد است ضمن اینکه در بعضی ساعات این میزان از ۱۰ هزار میکرو گرم بر متر مکعب نیز فرا‌تر رفته است.

مهدی سراج الدین اضافه کرد: احتمال اینکه در ساعات آینده بر شدت آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگرد‌ها در ین شهرستان افزوده شود وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: از ساعات اولیه شروع پدیده ریزگرد‌ها تاکنون ۱۰ نفر از شهروندان به علت تنگی نفس ناشی از این پدیده به بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

احمد مجیدی افزود: این بیماران پس از گرفتن دارو و مداوا از بیمارستان ترخیص شده‌اند و نیازی به بستری شدن آنان در بیمارستان نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز درمانی و بیمارستان این شهرستان نیز برای کمک به بیماران در آماده باش کامل هستند.

، به دنبال وقوع پدیده ریز گردها و وزش باد و خاک شدید که در سالهای اخیر شدت آن به این حد در این شهرستان بیسابقه بوده خیابانها و معابر شهری از حوالی ساعت ۱۳ کاملا خلوت شده و تردد در آنها انجام نمیشود وبازار و مراکز خرید این شهر تعطیل هستند.